ADMB527 Сравнителна публична администрация

Анотация:

Студентите ще бъдат запознати с управлението, държавното устройство, администрацията, централните и местни институции на редица страни – тяхното историческо развитие и съвременно състояние. Курсът цели да чрез сравнение да създаде устойчиви познания относно устройството и основните принципи на различните администрации.

прочети още
Администрация и управление

Преподавател(и):

доц. Георги Пеев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Студентите ще

1) знаят: европейския и световен опит в развитието на публичната администрация

2) могат:

да сравняват различните системи на организация на публичната администрация и да преценяват какво от развитието на водещите страни в тази област може да се използва при модернизацията на българската администрация


Предварителни изисквания:
Студентите да имат базови познания по публична администрация



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в курса
  2. Конституциите
  3. Конституциите упражнение
  4. Законодателна власт
  5. Законодателна власт - еднокамарен парламент
  6. Законодателна власт двукамарен парламент
  7. Форми на управление и държавен глава в монархиите
  8. Форми на управление и държавен глава в републиките
  9. Държавен глава - изпит
  10. Изпълнителна власт
  11. Държавната служба
  12. Държавната служба
  13. Реформите на държавната служба в различните държави
  14. Реформите на държавната служба в различните държави упражнение
  15. Българската администрация в сравнителен аспект
  16. Местно самоуправление
  17. Местно самоуправление упражнение
  18. Студентски презентации
  19. Обобщение на курса

Литература по темите:

Сб. „Конституциите” и „Конституциите по света” С, 1992

Сб. “Административна реформа” С. 1997

Сб. “Въведение в публичната администрация в сравнителен европейски контекст” С. 2000

Проф. д-р Емилия Къндева, Ивона Спиридонова-Хект „Сравнителна публична администрация” – с. 2006

Средства за оценяване: