SECB752 Агресия и социална девиация

Анотация:

Учебният курс „Агресия и социални девиации” предоставя на студентите знания в областта на социалната патология. Основната цел на курса е да формира интелектуални умения да се разбират феномените, които съставляват пространството на социалните девиации.

Основните разглеждани проблеми са следните:

• същност на агресията и социалните девиации

• възникване на агресията и социалните девиации

• видове агресия и социални девиации

• превенция и противодействие на агресията и социалните девиации

прочети още
Гражданска и корпоративна сигурност

Преподавател(и):

проф. Калин Гайдаров  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• произхода и причините за агресията и социалните девиации

• същността и основните форми на агресия и социални девиации

2) могат:

• да определят основните типове агресия и асоциално поведение

• да анализират причините за индивидуалните девиации в поведението


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• общи познания в областта на човешкото поведение

• интерес към въпросите на асоциалното поведение

• умения да извършват анализ и да структурират научна информация



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Антисоциалното поведение – теория и терапия.(2012). С., Център за социални практики

2. Арънсън, Е. (2009). Човекът-социално животно. С., Д.Яков.

3. Бэрон, Р. и Р. Ричардсон. Агрессия, С.П., 1998

4. Гайдаров, К., Девиантното поведение на непълнолетните. С., Албатрос, 1998

5. Гилинский, Я. (2007). Девиантология: Социология преступности, наркотизма, проституции, самоубийств и других отклонений. СПб., ЮЦ Пресс

6. Дейвис, М., съст. (2008). Антология Социална работа. С., Унив. изд.

7. Зографова, Й. (2001). Агресивността на българина в условията на преход. С.

8. Калчев, П. Тормоз и виктимизация от връстниците. С., Парадигма, 2003.

9. Коралов, М. и Игов, И. (2010). Кибертормозът. Брошура за родители. С., УНИЦЕФ

10. Манасиева, Т. (2010). Девиантното и делинквентно поведение на децата (основи за превенция и корекция). С., Изток-Запад

11. Мирчев, М. (2005). Социологията за и в социалната работа. В: Текстове 2. Покана за социология. С., М-8-М.

12. Попов, Хр. Човешката агресия. Социално-психологични и психоаналитични аспекти. С., Color Studio, 1999.

13. Попов, Х.(2006). Психопатология на човешката агресия. С., ЛиК

14. Принципи на лечението на зависимостите. National Institute on Drug Abuse, National Institute of Health, USA

Средства за оценяване:

присъствие на студента в занятията

тест с отворени и затворени въпроси

разработване на практически-ориентирана тема