VIPB723 Рекламна графика: фирмен стил

Анотация:

Курсът е етап от цялостното обучение по графичен дизайн . В него се обхващат всички съвременни форми на визуалната идентификация. В цикъл от лекции и самостоятелна работа, студентите се запознават със спецификата и тенденциите във видовете лого. Анализират се основните компоненти на запазения знак – графика, цвят, шрифт, композиция. Проследяват се разликите и характерните графични и логични особености на световно известни марки. Изследва се творчеството на изявения майстор на графичния дизайн Стефан Кънчев. Научават се етапите в проектирането и създаването на Brand Book. Основен акцент в обучението по фирмен стил е самостоятелното проектиране на лого и най-важните компоненти за постигане на цялостна визуалната идентификация.

прочети още
Визуални изкуства

Преподавател(и):

доц. Цветан Илиев  

Описание на курса:

Компетенции:

Завършилите успешно курса придобиват теоретични знания в историята на рекламната графика. Те могат компетентно да анализират съвременните посоки в коуникацията на бранда. Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – корпоративната идентичност. Запознават се с многообразните графични похвати използвани в различните видове лого. Натрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн и фирмения стил.
Предварителни изисквания:
Интереси в областта на графичния дизайн и визуалната комуникация.

Отношение към различните видове лого.

Умения и познания в областта на рисунката са предимство в обучението по фирмен стил.

Ползването на графични компютърни програми улеснява изпълнението на практическите задачи.

Фантазия и чувство за хумор.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Упражнения

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. „Шрифтът през вековете“ – автор Васил Йончев

2. „Българският плакат“ – автор Светлин Босилков

3. „Авторски плакат“ – автор Иван Газдов

4. ОИ „Приложна графика“ – издания на СБХ, каталози от изложбите (1973-1990)

5. „Биенале на българския театрален плакат – Димитровград, София“, каталози от изложбите (1980-1992)

6. „Международно триенале на сценичния плакат – София“, каталози от изложбите (1995-2010)

7. „Visual Cut Bulgaria“ – автор Андреан Нешев

8. „Анонимният известен“ – автор Магдалина Станчева

Средства за оценяване:

Изпит

Конферанс