VIPB723 Рекламна графика: фирмен стил
Анотация:
Курсът е етап от цялостното обучение по графичен дизайн . В него се обхващат всички съвременни форми на визуалната идентификация. В цикъл от лекции и самостоятелна работа, студентите се запознават със спецификата и тенденциите във видовете лого. Анализират се основните компоненти на запазения знак – графика, цвят, шрифт, композиция. Проследяват се разликите и характерните графични и логични особености на световно известни марки. Изследва се творчеството на изявения майстор на графичния дизайн Стефан Кънчев. Научават се етапите в проектирането и създаването на Brand Book. Основен акцент в обучението по фирмен стил е самостоятелното проектиране на лого и най-важните компоненти за постигане на цялостна визуалната идентификация.
Преподавател(и):
доц. Цветан Илиев
Описание на курса:
Компетенции:
Завършилите успешно курса придобиват теоретични знания в историята на рекламната графика. Те могат компетентно да анализират съвременните посоки в коуникацията на бранда. Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – корпоративната идентичност. Запознават се с многообразните графични похвати използвани в различните видове лого. Натрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн и фирмения стил.
Предварителни изисквания:
Интереси в областта на графичния дизайн и визуалната комуникация.
Отношение към различните видове лого.
Умения и познания в областта на рисунката са предимство в обучението по фирмен стил.
Ползването на графични компютърни програми улеснява изпълнението на практическите задачи.
Фантазия и чувство за хумор.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Упражнения
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. „Шрифтът през вековете“ – автор Васил Йончев
2. „Българският плакат“ – автор Светлин Босилков
3. „Авторски плакат“ – автор Иван Газдов
4. ОИ „Приложна графика“ – издания на СБХ, каталози от изложбите (1973-1990)
5. „Биенале на българския театрален плакат – Димитровград, София“, каталози от изложбите (1980-1992)
6. „Международно триенале на сценичния плакат – София“, каталози от изложбите (1995-2010)
7. „Visual Cut Bulgaria“ – автор Андреан Нешев
8. „Анонимният известен“ – автор Магдалина Станчева
Средства за оценяване:
Изпит
Конферанс