VIPB722 Плакат: културен

Анотация:

• Курсът е етап от цялостното обучение по графичен дизайн .

• В него се обхващат всички съвременни форми на визуалната идентификация.

• В цикъл от лекции и самостоятелна работа, студентите се запознават със спецификата и тенденциите във видовете лого.

• Анализират се основните компоненти на запазения знак – графика, цвят, шрифт, композиция.

• Проследяват се разликите и характерните графични и логични особености на световно известни марки.

• Изследва се творчеството на изявения майстор на графичния дизайн – Стефан Кънчев.

• Научават се етапите в проектирането и създаването на Brand Book.

• Основен акцент в обучението по фирмен стил е самостоятелното проектиране на лого и най-важните компоненти за постигане на цялостна визуалната идентификация

прочети още
Визуални изкуства

Преподавател(и):

доц. Дамян Дамянов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Завършилите успешно курса придобиват теорeтични знания в историята на логото.

• Те могат компетентно да анализират съвременните посоки в лого дизайна.

• Запознават се с многообразните изразни средства и техники използвани при съзадването на запазен знак.

• Завършилите курса студенти се запознават с постиженията на българската приложна графика през ХХ век.

• Разглеждат се емблематични автори и техните произведения.

• Получават се задълбочени подготовка и умения относно типографията и шрифтовите стандарти.

2) могат:

• Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – запазеният знак.

• Самостоятелно да разпознават и анализират характерните особености, стилове и течения в лого дизайна на българската и световните практики.

• Самостоятелно да създават проекти за запазен знак.

• Получените познания се прилагат практически в разработваните задачи.

• Самостоятелно да разпознават и анализират спецификата и същността на запазените знаци през различни исторически етапи.

• Натрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Интереси в областта на графичния дизайн и визуалната култура.

• Боравене със специализирани програми и софтуер за създаване на рекламна графика.

• Рисувални и технически умения в проектирането.

• Фантазия и чувство за хумор.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. „Български фирмен стил“ – видове и проявления, изявени автори, произведения, форуми
  2. „Корпоративна идентичност – лого“
  3. „Корпоративна идентичност – визитна картичка, пощенски плик“
  4. „Корпоративна идентичност – бланка, папка“
  5. „Корпоративна идентичност – компоненти по избор“
  6. „Европейски и северноамерикански фирмен стил“ – видове и проявления, изявени автори, произведения, форуми
  7. „Варианти при представяне на фирмен стил“
  8. „Варианти при представяне на фирмен стил“
  9. „Варианти при представяне на фирмен стил“
  10. „Варианти при представяне на фирмен стил“
  11. „Изкуството на Пол Ранд“
  12. „Графичен лого стандарт с включен фиремн стил“ – Brand Book
  13. „Графичен лого стандарт с включен фиремн стил“ – Brand Book
  14. „Графичен лого стандарт с включен фиремн стил“ – Brand Book
  15. „Графичен лого стандарт с включен фиремн стил“ – Brand Book

Литература по темите:

• „Българският плакат“ – автор Светлин Босилков

• „Авторски плакат“ – автор Иван Газдов

• ОИ „Приложна графика“ – издания на СБХ, каталози от изложбите (1973-1990)

• „Биенале на българския театрален плакат – Димитровград, София“, каталози от изложбите (1980-1992)

• „Международно триенале на сценичния плакат – София“, каталози от изложбите (1995-2010)

• „Visual Cut Bulgaria“ – автор Андреан Нешев

• „Анонимният известен“ – автор Магдалина Станчева

Средства за оценяване:

ТО1 - Конферанс

ТО2 - Конферанс