VIPB722 Плакат: културен
Анотация:
• Курсът е етап от цялостното обучение по графичен дизайн .
• В него се обхващат всички съвременни форми на визуалната идентификация.
• В цикъл от лекции и самостоятелна работа, студентите се запознават със спецификата и тенденциите във видовете лого.
• Анализират се основните компоненти на запазения знак – графика, цвят, шрифт, композиция.
• Проследяват се разликите и характерните графични и логични особености на световно известни марки.
• Изследва се творчеството на изявения майстор на графичния дизайн – Стефан Кънчев.
• Научават се етапите в проектирането и създаването на Brand Book.
• Основен акцент в обучението по фирмен стил е самостоятелното проектиране на лого и най-важните компоненти за постигане на цялостна визуалната идентификация
Преподавател(и):
доц. Дамян Дамянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Завършилите успешно курса придобиват теорeтични знания в историята на логото.
• Те могат компетентно да анализират съвременните посоки в лого дизайна.
• Запознават се с многообразните изразни средства и техники използвани при съзадването на запазен знак.
• Завършилите курса студенти се запознават с постиженията на българската приложна графика през ХХ век.
• Разглеждат се емблематични автори и техните произведения.
• Получават се задълбочени подготовка и умения относно типографията и шрифтовите стандарти.
2) могат:
• Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – запазеният знак.
• Самостоятелно да разпознават и анализират характерните особености, стилове и течения в лого дизайна на българската и световните практики.
• Самостоятелно да създават проекти за запазен знак.
• Получените познания се прилагат практически в разработваните задачи.
• Самостоятелно да разпознават и анализират спецификата и същността на запазените знаци през различни исторически етапи.
• Натрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Интереси в областта на графичния дизайн и визуалната култура.
• Боравене със специализирани програми и софтуер за създаване на рекламна графика.
• Рисувални и технически умения в проектирането.
• Фантазия и чувство за хумор.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- „Български фирмен стил“ – видове и проявления, изявени автори, произведения, форуми
- „Корпоративна идентичност – лого“
- „Корпоративна идентичност – визитна картичка, пощенски плик“
- „Корпоративна идентичност – бланка, папка“
- „Корпоративна идентичност – компоненти по избор“
- „Европейски и северноамерикански фирмен стил“ – видове и проявления, изявени автори, произведения, форуми
- „Варианти при представяне на фирмен стил“
- „Варианти при представяне на фирмен стил“
- „Варианти при представяне на фирмен стил“
- „Варианти при представяне на фирмен стил“
- „Изкуството на Пол Ранд“
- „Графичен лого стандарт с включен фиремн стил“ – Brand Book
- „Графичен лого стандарт с включен фиремн стил“ – Brand Book
- „Графичен лого стандарт с включен фиремн стил“ – Brand Book
- „Графичен лого стандарт с включен фиремн стил“ – Brand Book
Литература по темите:
• „Българският плакат“ – автор Светлин Босилков
• „Авторски плакат“ – автор Иван Газдов
• ОИ „Приложна графика“ – издания на СБХ, каталози от изложбите (1973-1990)
• „Биенале на българския театрален плакат – Димитровград, София“, каталози от изложбите (1980-1992)
• „Международно триенале на сценичния плакат – София“, каталози от изложбите (1995-2010)
• „Visual Cut Bulgaria“ – автор Андреан Нешев
• „Анонимният известен“ – автор Магдалина Станчева
Средства за оценяване:
ТО1 - Конферанс
ТО2 - Конферанс