VACB707 Анимирани графични продукти

Анотация:

Анимираните графични продукти са неразделна част от визуалната култура в съвременното общество. В курса се разглеждат различните им приложения в интернет, в телевизията, в музикалните клипове, киното и анимационните филми. Поставените задачи ще стимулират студентите да изследват възможностите на дигиталните технологии като усъвършенстван инструмент, с който да внушават своите идеи и послания. Акцентът е поставен върху предимствата на пространството и времето, като целта е студентите да придобият необходимата грамотност и сръчност, за да могат да работят успешно с графика, звук и анимация и различните техники, използвани за тяхното манипулиране и комбиниране. В хода на курса специално внимание се отделя на основните принципи на класическата анимация и тяхното приложение в съвременните визуални изкуства. Познание, абсолютно необходимо в работата на художници и графични дизайнери, където все по-често се налага смесване на различни типове медия – двузимерни изображения, 3D модели, ефекти, звук.

прочети още
Графичен дизайн

Преподавател(и):

гл. ас. Севина Иванова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Как да прилагат основните принципи от класическата анимация, според визуалното решение и стилистиката на продукта, върху който работят;

• Как да постигнат емоционално въздействие върху зрителя с дизайн и подходяща анимация.

2) могат:

• Да работят с Adobe After Effects CC 2023;

• Да създават и анимират графични продукти за интернет в двумерна среда с компютър;

• Да озвучават създадените произведения;

• Да прилагат основни принципи от класическата анимация в своята работа.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Умения за художествена стилизация и композиция;

• Артистичност, наблюдателност и въображение;

• Чувство за ритъм;

• Компютърна грамотност.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Анимирани графични продукти - връзка между дизайна и анимацията в съвременната култура. Приложение и примери.
  2. Връзка между фотография, кино и анимация. Методи за създаване на анимация.
  3. Семпла анимация на изображения. Работа с опорна точка. Видове ключове. Скорости и траектории.
  4. Принципи на анимация. Понятия и приложение при анимацията на графични елементи.
  5. Работа в Adobe среда. Подготвяне на изображения за анимация. Правилно импортиране на файлове с изображения. Групиране на слоеве. Помощни обекти.
  6. Работа в Adobe среда. Методи за маскиране. Работа с маски, слоеве, ефекти.
  7. Контролна работа.
  8. Специализирани инструменти за анимация на текст.
  9. Структура на по-сложен проект. Разглеждане на методи за реализация на избрани практически проекти.
  10. Текущо оценяване. Обсъждане на финалните проекти на студентите.

Литература по темите:

• Meyers, Trish and Chris, „Creating Motion Graphics with After Effects, Volume 1: The Essentials“, Publisher: CMP Books.

• Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, Jon S. Krasner, Elsevier and Focal Press, England

• Meyers, Trish and Chris, „After Effects in Production“, Publisher: Focal Press.

• Harrington, Richard, „After Effects On the Spot: Time-Saving Tips and Shortcuts from the Pros“, Publisher: CMP Books.

• Brinkmann, Ron, “The Art and Science of Digital Compositing”, Publisher: Morgan Kaufmann.

• Blair, Preston, „Аdvanced Animation”.

• Whitaker, Harold and Halas, John,“Timing for Animation”.

• Muybridge, Edward, “The Human Figure in Motion”.

• Muybridge, Edward, “Animals in Motion”.

• Светла, Фингова, “Монтажът на аудиовизуалното произведение”, изд. НБУ, 2008.

Средства за оценяване:

Практическа разработка...70%

Креативност..............30%