BAEB868D Стратегически маркетинг
Анотация:
Курсът е обобщаващ. Целта му е да обобщи, синхонизира и задълбочи знанията на студентите в областта на стратегическото планиране и управление на маркетинговите дейности на фирмата, както и да провери и разшири създадените знания и умения за съставянето и прилагането на действащи маркетингови стратегии и тактики на организацията за действие на различни пазари.
В курса са застъпени особеностите, подходите и техниките на стратегическото маркетинг планиране, стратегическата организация и управление на маркетинг дейностите на фирмата и приложението на инструментите на маркетинга за постигане на целите на фирмата на избраните от нея пазари.

Преподавател(и):
проф. Светла Бъчварова-Пиралкова д-р
доц. Едуард Маринов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) познават:
- същността и спецификата на стратегическото планиране и управление в маркетинга;
- особеностите на процеса на стратегическото планиране на маркетинг дейностите;
- факторите, обуславящи избора и използването на различни подходи и методи за създаване на пазарно присъствие;
- принципите и методите за изграждане и функциониране на системите за организация и управление на маркетинг дейностите на фирмата.
2) могат:
- да оценяват въздействието на факторите на бизнес средата върху дейността на стопанските агенти;
- използват в практиката техники и методи на стратегическия маркетинг за анализ и оценка на алтернативни подходи и стратегии за осъществяване на бизнес на национален и/или чуждестранен пазар;
- да вземат адекватни управленски решения за стратегическо поведение на пазара.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Маркетинг
Мениджмънт
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- теоретичен обзор на курса 1 Въведение в стратегическия маркетинг 2 Маркетингова обкръжаваща среда на фирмата – влияние върху организацията и дейността на фирмата 3 Стратегическо целеполагане – корпоративна стратегия, делова стратегия, функционална стратегия, оперативна стратегия 4 Стратегическо управление на маркетинговия микс 5 Стратегическо планиране на маркетинговата дейност 6 Стратегически контрол на маркетинговата дейност 10 Стратегическо планиране и контрол на маркетинговата дейност
- обсъждане на зададените проекти и/или курсова работа
Литература по темите:
Лекционен курс по стратегически маркетинг (по-долу)
David W. Cravens, Nigel F. Piercy. 2013. Strategic marketing. New York: Mc Graw Hill (в библиотеката на НБУ)
Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating competitive advantage. Oxford: Oxford University Press (в библиотеката на НБУ)
Кръстева, Н., Петрова, И. 2007. Стратегически маркетинг. С: Авангард прима.
Каракашева, Л. 2013. Маркетинг: I част. С: Призма.
Средства за оценяване:
• Текущо оценяване – тест (50%), разработване и представяне на задача за текущо оценяване (50%)
• Финално оценяване – тест (50%), разработване и представяне на задача за текущо оценяване (50%)