BAEB868D Стратегически маркетинг

Анотация:

Курсът е обобщаващ. Целта му е да обобщи, синхонизира и задълбочи знанията на студентите в областта на стратегическото планиране и управление на маркетинговите дейности на фирмата, както и да провери и разшири създадените знания и умения за съставянето и прилагането на действащи маркетингови стратегии и тактики на организацията за действие на различни пазари.

В курса са застъпени особеностите, подходите и техниките на стратегическото маркетинг планиране, стратегическата организация и управление на маркетинг дейностите на фирмата и приложението на инструментите на маркетинга за постигане на целите на фирмата на избраните от нея пазари.

прочети още
Маркетинг - ДО

Преподавател(и):

проф. Светла Бъчварова-Пиралкова  д-р
доц. Едуард Маринов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) познават:

- същността и спецификата на стратегическото планиране и управление в маркетинга;

- особеностите на процеса на стратегическото планиране на маркетинг дейностите;

- факторите, обуславящи избора и използването на различни подходи и методи за създаване на пазарно присъствие;

- принципите и методите за изграждане и функциониране на системите за организация и управление на маркетинг дейностите на фирмата.

2) могат:

- да оценяват въздействието на факторите на бизнес средата върху дейността на стопанските агенти;

- използват в практиката техники и методи на стратегическия маркетинг за анализ и оценка на алтернативни подходи и стратегии за осъществяване на бизнес на национален и/или чуждестранен пазар;

- да вземат адекватни управленски решения за стратегическо поведение на пазара.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

Маркетинг

Мениджмънт



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. теоретичен обзор на курса 1 Въведение в стратегическия маркетинг 2 Маркетингова обкръжаваща среда на фирмата – влияние върху организацията и дейността на фирмата 3 Стратегическо целеполагане – корпоративна стратегия, делова стратегия, функционална стратегия, оперативна стратегия 4 Стратегическо управление на маркетинговия микс 5 Стратегическо планиране на маркетинговата дейност 6 Стратегически контрол на маркетинговата дейност 10 Стратегическо планиране и контрол на маркетинговата дейност
  2. обсъждане на зададените проекти и/или курсова работа

Литература по темите:

Лекционен курс по стратегически маркетинг (по-долу)

David W. Cravens, Nigel F. Piercy. 2013. Strategic marketing. New York: Mc Graw Hill (в библиотеката на НБУ)

Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating competitive advantage. Oxford: Oxford University Press (в библиотеката на НБУ)

Кръстева, Н., Петрова, И. 2007. Стратегически маркетинг. С: Авангард прима.

Каракашева, Л. 2013. Маркетинг: I част. С: Призма.

Средства за оценяване:

• Текущо оценяване – тест (50%), разработване и представяне на задача за текущо оценяване (50%)

• Финално оценяване – тест (50%), разработване и представяне на задача за текущо оценяване (50%)