BAMB701D Маркетингови изследвания I част
Анотация:
Съвременният бизнес свят е всичко друго но не и обикновен (Simple). Лесни решения или сигурни концепции за успех в съвременната турбулентна среда са твърди редки. Маркетинговите изследвания са неотменима база за вземаме на рационални решения и за реализация на информиран избор. В този смисъл е концептуално е замислен и настоящият курс, при който акцента е поставен върху методите за събиране на информация и методите за анализ на информацията.
Преподавателският екип използва различни интерактивни лекционни методи и техники, които провокират активността, иновативността, аналитично-логическата мисъл и креативността на студентите.

Преподавател(и):
гл. ас. Красимир Костенаров д-р
проф. Иван Боевски д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• инструментариум за мислене, разбиране и действие, съставен от значителна съвкупност от изследователски идеи, предложения, подходи, концепции, техники, инструменти и импулси;
• теорията, практиката и приложението на модерните маркетингови изследвания;
• да извършват анализ на и да го внедряват в практиката;
• механизма на конструиране и използване на аналитични модели за разработване на маркетингови изследвания, в зависимост от конкретните характеристики на даденото предприятие;
• добри практики от стратегическия мениджмънт;
2) могат:
• анализират теорията и я свързват с конкретната практика и да участват в практически решения и казуси при създаването на фирмени стратегии и тактики;
• да формулират визии за развитие, в зависимост от спецификата на отделното предприятие;
• да формулират и използват техники и инструменти за маркетингови изследвания,
Предварителни изисквания:
Мениджмънт;
Маркетинг;
Базови икономически, финансови и организационни познания.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Желев, Симеон (2008). Маркетинови изследвания : Методология и организация, София: Университетско издателство "Стопанство"
• Marketing research : Methodological foundations / Dawn Iacobucci, Gilbert A. Churchill .- б.м.: б.и.: 2015, Сигнатура: 339.13 / I-13
• Essentials of marketing research / Barry J. Babin, William G. Zikmund . - Boston: Cengage Learning, 2016, Сигнатура: 339.13 / B 11
• Marketing strategy : A decision-focused approach / Orville C. Walker, John W. Mullins. - б.м.: Mc Graw Hill, 2014, Сигнатура: 339.13 / W 19
• Strategic marketing management / Alexander Chernev . - б.м.: Cerebellum Press, 2014, Сигнатура: 339.13 / C 51
• Strategic Marketing : Creating competitive advantage / Douglas West, John Ford, Essam Ibrahim . - Oxford: Oxford University Press, 2015, Сигнатура: 339.13 / W 59
Средства за оценяване:
• Казус
• Презентация