BCLB612 Семинар: „Методи за проверка на знанията и уменията“
Анотация:
Курсът включва:
• теоретични аспекти;
• задачи за самостоятелна работа, изискващи активност от страна на студентите по анализ на тестови задачи;
Целите на курса са:
• да запознае студентите с основните принципи и аспекти на проверката и оценяването в чуждоезиковото обучение;
• да подготви студентите за по-задълбочена работа по принципите на проверка и оценка на знанията и уменията в ЧЕО
Преподавател(и):
преп. Светлана Ташевска
Описание на курса:
Компетенции:
След успешното завършване на курса студентите следва да:
• са запознати най-общо с принципите на проверката и оценяването по чужд език;
• са запознати с принципите, прилагани при анализ на често използвани тестови задачи в оценяването по чужд език.
Предварителни изисквания:
Студентите следва да са завършили или да са записали и изучават задължителните курсове по методика на обучението по чужд език.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
ЛИТЕРАТУРА ПО ТЕМИТЕ:
Андреев, М. (1995), Оценяването в училище. София: Университетско издателство “Св. Климент Охридски”.
Бижков, Г. (1996). Методика на дидактическите тестове. София.
Стоянова, Ф. (1996). Тестология за учители. София: Атика.
Хийтън: Heaton, J.B. (1975). Writing English Language Tests. London: Longman.
Хийтън, J.B. (1990). Classroom Testing. Longman.
Хюз: Hughes, A. (1989). Testing for Language Teachers, Cambridge University Press.
Хюз: Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers, Second Edition. Cambridge University Press.