BAEB642D Икономика за мениджъри
Анотация:
Курсът има за цел да даде знания и практически умения за решаването на реални икономически проблеми, с които се сблъсква управлението на бизнеса и по конкретно
Анализ на потребителското поведение и на основните детерминанти на потребителското търсене от позициите на мениджъра ;
Оценка на взаимовръзката между еластичността на търсенето и приходите на фирмата ;
Взаимовръзката между технологичния избор и производствените разходи на фирмата;
Оценка и сравнителен анализ на различни пазарни структури и на ефективността на ценообразуването, практиките на ценообразуването и ценовата стратегия на фирмата;
Анализ на икономическата роля и политика на държавата по отношение на бизнеса;
Преподавател(и):
проф. Събина Ракарова д-р
доц. Анета Маричова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Знаят:
знания за решаването на реални икономически проблеми, с които се сблъсква управлението на бизнеса
"правилата на играта" в условията на несъвършена конкуренция;
2) Могат:
да прилагат концепцията за разходите, конкуренцията и ценообразуването в голямата фирма в условията на несъвършени пазари, да отчитат влиянието на ограничителната и дискриминиращата политика в дейността им;
да познават механизмите на обществените корективи на неефективната конкуренция
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- микроикономика
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна литература:
С. Ракарова, Икономика за мениджъри, НБУ, 2008.
Managerial Economics, Dominic Salvatore, Harcourt Inc.,2001
Управленческая экномика, К.К. Сио, Инфра-М, 2000
Допълнителна литература
J. R. Davis, Semoon Cang, Principles of Managerial Economics, Prentice-Hall, 1986
М. Портър, Конкурентни предимства на нациите, изд. Класика и стил, 2004
Електронни ресурси
http://www.yahoo.com/Social_Science/Economics/
http://www.abcnews.go.com/secions/business/yourbusiness_subindex.html
http://www.stat.bg
http://www.econ.bg
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ ИЛИ УЧАСТИЕ В СЕМИНАР 50%