GERB556 Семинар "Работа с автентични текстове"
Анотация:
Целта на курса е разширяване на езиковата, дискурсивната и стратегическата компетентност на студентите чрез самостоятелна работа с автентични текстове на немски език. Тази цел се осъществява чрез:
- задачи за четене с разбиране;
- задачи за рефлексия върху стиловете на четене и стратегиите за разбиране;
- лексикални упражнения;
- писане на резюме, есе, съобщение;
- творческо писане.
Задачите се изпълняват през електронната обучителна платформа MOODLE.
Преподавател(и):
доц. Елена Савова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- характерните белези и форми на видове текст като Bericht, Nachricht, Reportage, Zeitungsartikel, Sachtext, Werbetext и др.
- притежават обогатен репертоар от стилове и стратегии за четене – глобално, детайлно, селективно и др.;
- притежават обогатена лексикална компетентност в различни области.
2) могат:
- да използват самостоятелно автентични текстове с висока степен на трудност за различни комуникативни, учебни и професионални цели;
- да създават писмени текстове като Bericht, Inhaltsangabe, Nachricht.
Предварителни изисквания:
Немски език на ниво В2
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Fr. Hebel (1982), Lesen. Darstellen. Begreifen. Cornelsen/Hirschgraben
Kempf, Kubler, Meierhofer (1995), Wie schreibe ich einen Aufsatz?, Manz Verlag, Munchen
J. Gotteswinter (1987), Bildergeschichten, Aufgaben und Ubungen, Goethe-Institut, Munchen
Training. Aufsatz. Analyse und Interpretation literarischer Texte (1994) - 9./10. Schuljahr, Klett-Verlag
Ch. Syme (1990), Kreatives Schreiben, Verlag an der Ruhr
U.Jensen (1992), Sicher zum Erortern, Klett-Verlag
P.Nenkova (1998), Wie schreibe ich …? Teil 2, Atlantis.KL, Sofia
G. Westhoff. (1997) Gerard Westhoff. Fertigkeit Lesen. Fernstudienprojekt zur Fort- und Weiterbildung im Bereich Germanistik und Deutsch als Fremdsprache. Berlin, Wien u.a.: Langenscheidt