BATB506D Туроператорска и турагентска дейност - I част
Анотация:
Курсът е теоретико-приложна дисциплина, която има за цел да запознае студентите със същността на туристическите агенции, видовете туристически агенции, спецификата на планиране, подготовка и разработване на туристически пакети, ценообразуването и тенденциите на развитие на туристическите пазари.
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Основните понятия и дефиниции в туроператорската и турагентска дейност;
Възникването и развитието на туристическите агенции в България и света;
Основните дейности на туристическите агенции;
Класификацията на туристическите агенции;
Ролята и значението на туристическите агенции;
Елементите на туристическия продукт;
Етапите на разработване на туристическото пътуване с обща цена;
2) могат:
Да анализират туристическото търсене и предлагане в контекста на туроператорската дейност;
Да анализират конкурентните предимства на туристическите агенции;
Да разработват туристическо пътуване с обща цена;
Да калкулират цената на туристическите пътувания;
Да спазват правилата и изискванията при провеждане на туристическите пътувания с обща цена.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Основи на туризма /Въведение в туризма/
Технология на туристическото обслужване
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Георгиев Асен, М. Василева, Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма, Аскони издат, С., 2003
2. Воденска Мария, Посредническа дейност в туризма, С., 2007
3. Нешков Марин, Технология и организация на туристическата дейност, С., НБУ, 1995
4. Емилова И., Влиянието на фирмената политика върху конкурентоспособността на туристическите агенции, С., 2005
5. Станкова Мария, Туроператорска и транспортна дейност, Благоевград, ЮЗУ, 2003
6. Рибов М., колектив, Туроператорска, агентска и транспортна дейност, Тракия М., С., 2009
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%