BAEB768D Интегрирани маркетингови комуникации
Анотация:
Курс :BAЕВ 312 Бизнес комуникации
АНОТАЦИЯ
Студентите трябва:
• Да получат основни знания за бизнескомуникациите и ролята им в съвременния бизнес
• Да се запознаят с ефективната устна и писменна комуникация
• Да получат основни знания за вербалните и невервалните комуникации
• Да научат правилата на деловата кореспонденция, изискванията и особеностите на онлайн комуникациите
• Да познават посланията на езика на тялото,изискванията на дрескода в бизнеса,да са запознати с междукултурните различия и изискванията при интеркултурните комуникации в съвременния бизнес
• Да научат основните правила за говоренето, слушането при бизнес комуникациите и бизнес преговорите, комуникиране по време на криза
Преподавател(и):
доц. Соня Алексиева д-р
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ
Студентите трябва да:
1) знаят:
• основните термини и понятия в бизнескомуникациите и спецификата на вербалните и невербалните комуникации в бизнеса
• да комуникират добре устно, да познават вербалните и невербалните символи
• да познават етапите на бизнеспреговорите и различните модели в съвременния бизнес
• да познават изискванията за ефективни комуникации с вътрешните и външните публики
2) могат:
• да изготвят бизнес кореспонденция, да използват онлайн общуването, да подготвят публична реч, CV, мотивационно писмо
• да разбират езика на тялото, дрескода в бизнеса
• да използват новите медии и спецификата на web сайтовете, Интранет, блоговете, социалните мрежи и др.
Предварителни изисквания:
ПРЕДВАРИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ
Студентите да имат знания и/или умения:
• първоначални знания по маркетинг
• първоначални знания по реклама
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
ЛИТЕРАТУРА
Монографии и книги:
Аврамов, В., Комуникационната политика на фирмата, С., Изд. “Сиела”, 2001
Дракър, П., Практика на мениджмънта. С., Изд. “Класика и стил”, 2001
Българска рекламна енциклопедия, С., Изд. “Сиела”, 2001
Пийз, А., Гарнър, Ал., Езикът на тялото. Скритият смисъл на думите, С., 2000
Люис, Д., Тайният език. Мълчаливите послания. Магията на успеха, С., Изд. “Кръгозор”, 2001
Кавазаки, Г., Как да побъркате конкурентите си. С., Изд.”Принсепс”, 1998
Пийз, А., Пийз, Б., Войната за вдигнатия капак на тоалетната чиния – Защо мъжете не чуват, а жените не могат да се ориентират по карта, С., Изд. “Сиела”, 1999
Лоундз, Л., 92 трика на тайния език. Малките номера на големите победители. С., Изд. “Кръгозор”, 2002
Грос, Д., и сп. “Форбс”, Най-големите бизнес истории на всички времена, С., Изд. “Кибеа”, 2000
Шминке, Д., Кодекс на мениджъра-воин, С., Изд. “Класика и стил”, 2002
Минков, М., Защо сме различни, С., 2002
Рейч, Р., Бъдещето на успеха, С., Изд. „Рой Комюникейшън”, 2002
Траут, Дж., Големите проблеми на големите търговски марки, С., Изд. „ИнфоДАР”, 2003
Вилхелм, Р., Умението да говорим пред публика, В. Търново, Книгоиздателство „Сириус 4”, 2003
Тромпенаарс, Ф., Хампдън-Търнър, Ч., Да се носиш по вълните на културата, С., Изд. „Класика и стил”, 2004
Брестничка, Р., Управление на търговските марки, С., Университетско издателство „Стопанство”, 2004Бизнескомуникациии, поредица Harvard Business Essentials, С., Изд. „Класика и стил”, 2004
Гудброт, Х., Митева, К., Наръчник за професионална комуникация, С., Изд. „Сиела”, 2005Наемане и задържане на добрите хора, поредица Harvard Business Essentials С., Изд. „Класика и стил”, 2005
Мавродиева, И., Академично писане, С., ИК „СемаРШ”, 2005
Биър, М., Преговорите, С., 2005
Зийман, С. Как да вземаме правилните решения, С., 2005
Томс, Ж., Интернет рекламата, С., 2005
Руменчев, В., Невербалните комуникации в публичната
реч и деловото общуване, С., 2006
Дракър, П., Мениджмънтът в следващото общество, С., 2006
Публична комуникация, глобализация и демокрация, състав. и научна ред. Златева, М., Петев, Т., СУ „Св. Кл. Охридски”, С., 2006
Алексиева, С. Бизнескомуникации, С., 2006
Панайотов, Д. Психология на бизнеса, С., 2006
Абаджимаринова, Р., Търговска марка – бренд, С., 2006
Пийз, А., Въпроси и отговори – Как да стигнем до „да” в мрежовия маркетинг, С., 2006
Стойков, Л., Пачева, В., Връзки с обществеността и бизнескомуникации, С., 2006
Сааб, А., Бизнес етикет, С., 2006
Розенберг, М., Общуване без агресия, С., 2007
Мавродиева, И., Как да презентираме успешно?, С., 2007
Минков, В., Мидова, П., Спасов, М., Иванов, И., Търговски комуникации, Свищов, 2007
Ефтимова, А., Ефективната невербална комуникация, С., 2008
Хогън, К., Спийкмън, Дж., Скрито убеждаване, С., 2008
Хийт, Ч., Хийт, Д., Направено да се запомни, С., 2008
Алексиева, С., Пъблик рилейшънс – Книга за това, което не може да се купи, а трябва да се спечели, С., 2008
Борисова, Л., Ведър, Й., Писмени и устни комуникации, С, 2008
Вем, А., Езикът на жестовете, С., 2009
Маккей,М., Дейвис, М., Фенинг, П., Посланията. Комуникационнните умения, С., 2009
Шипли, Д., Шуолби, У., Интернет етикет, С., 2009
Комуникацията, която информира и влияе (Harvard Lusiness School Press), С. 2009
Мезрич, Б. Фейсбук - милиардери по неволя, с., 2010
Лоундз, Л., Изкуството на общуването, С., 2010
Интернет източници:
http://www.bia-bg.com
http://www.bcci.bg
http://www.irc.bg/bg
http://www.ced.bg
http://ec.europa.eu/bulgaria/index_bg.htm
http://www.mfa.bg
http://www.mi.government.bg
http://www.isoc.bg
http://www.bblf.bg
http://www.bam.bg
http://www.eabg.org
http://epp.eurostat.ec.europa.eu
http://www.nsi.bg
http://portal.eatonweb.com
http:// blog.start.bg
http://freelog.cuil.bg/whatis.html
http://technocrati.com
http://media-journal.info
Средства за оценяване:
ФОРМИ ЗА ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ
РЕФЕРАТ/ПРОЕКТ
ЕСЕ
КАЗУС
ТЕСТ
1. Участие и активност на студента по време на занятия – 10 %;
разработване на курсова работа (проект, реферат) – 30 %
решаване на казус – 10 %
решаване на задачи
самостоятелни задания – 30 %
посещение на събития с подготовка на проект/есе – 20 %
2. Дата на провеждане на текущия контрол:
- всеки последен вторник през семестъра от месец октомври и ноември и предпоследния вторник от месец декември (26.10; 30.11; 21.12)
3. Допълнителни обяснения за изпитните материали и критериите за оценяване :
- предаване на писмените работи на посочените три дати през семестъра:
- предаване на курсова работа, проект или есе по тема; реферат след посещение на събитие в рамките на извънаудиторните занятия
(краен срок - 21.12)