PSYB024 Психология на развитието – личност и общество

Анотация:

Целта на курса е да разшири познанията на студентите в областта на психология на развитието и да ги подготви за избор и участие в специализиращите курсове през следващите години. Разглежда се развитието на човека от юношеството до късна зрялост. Акцентът е върху развитието в социален контекст, моралното развитие, развитието на социалните взаимоотношения, промяната в ценностите в различните етапи от живота и т.н.

прочети още
Психология

Преподавател(и):

доц. Милена Мутафчиева  д-р
гл. ас. Методи Коралов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) Знаят:

• Основните парадигми за анализ на социалното поведение на човека

• Основните постижения - теории, конструкти и установени закономерности – при обяснението на взаимодействията между хората

• Методологията на социално-психологическите изследвания в сечението им с изследванията в психология на развитието

2) Могат:

• Да анализират и преценяват критично данни от социално-психологически изследвания

• Да осмислят самостоятелно теории, хипотези и анализи на данни от областта на сечението между социална психология и психология на развитието


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• От уводен курс по психология

• От уводен курс по психология на развитието

• От уводен курс по изследователски методи в психологията



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Юношество - физическо и когнитивно развитие
  2. Юношество - емоционално и социално развитие
  3. Възникваща зрялост - физическо и когнитивно развитие
  4. Възникваща зрялост - емоционално и социално развитие
  5. Ранна зрялост - физическо и когнитивно развитие
  6. Ранна зрялост - емоционално и социално развитие
  7. Тест 1
  8. Средна зрялост - физическо и когнитивно развитие
  9. Средна зрялост - социално и емоционално развитие
  10. Късна зрялост - физическо и когнитивно развитие
  11. Късна зрялост - емоционално и социално развитие
  12. Смърт и умиране
  13. Представяне на групови задания
  14. Представяне на групови задания
  15. Тест 2

Литература по темите:

Arnett, J. J. (2016). Human development: A cultural approach (Second edition). Pearson.

Бърк, Л. Е. (2012). Изследване на развитието през жизнения цикъл. Дилок.

Средства за оценяване:

1. Тест 1 - 30%

2. Тест 2 - 30%

3. Избор на нова емпирична статия за инфографиката - Да/Не

4. Инфографика (групова задача) - 30%

5. Представяне на инфографиката (групово) - 10%