ADVB420 Интегрирани маркетингови комуникации
Анотация:
Целта на курса е да разкрие основните механизми, по които работи инструментариума от комуникационни инструменти – реклама, връзки с обществеността, насърчаването на продажбите, директния маркетинг, личните продажби, спонсорството, рекламата на мястото на продажба, рекламата от уста на уста, продуктовото позициониране. Курсът разглежда основните канали, като отделя внимание на взаимодействието помежду им, както и взаимодействието им с традиционните елементи на маркетинговия микс. Курсът обръща внимание и на някои нови и нетрадиционни комуникационни канали.
Преподавател(и):
доц. Кристиян Постаджиян д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основни термини в областта на маркетинговите комуникации
• Основните канали за комуникация с потребителя
• Взаимодействието с елементите на маркетинговия микс
• Основните участници в индустрията „Маркетингови комуникации”
2) могат:
• Да планират основни канали за комуникация с потребителите
• Да интерпретират успешно ролята на всеки канал в общия комуникационен микс
• Да разработват успешни стратегии в областта на маркетинговите комуникации, като успешно си взаимодействат с рекламни агенции и медии
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Науката Маркетинг. Принципи на маркетинга.
- Маркетингов микс. Връзка на комуникационната дейност с останалите елементи на маркетинговия микс.
- Комуникационен микс.
- Уоркшоп Маркетинг
- Същност на медийната реклама.
- Същност на връзките с обществеността (PR)
- Същност на насърчаването на продажбите като комуникационен канал
- Същност на личните продажби като комуникационен канал
- Същност на директния маркетинг като комуникационен канал
- Спонсорството като комуникационен канал
- POS & Мърчандайзинг
- Реклама от уста на уста
- Развитие на продуктовото позициониране като комуникационен канал
- Уоркшоп ИМК
- Тест
- Бюджет за маркетингови комуникации
- Адаптиране на маркетинговите комуникации към спецификата на сектора, в който се прилагат
Литература по темите:
• Дуранкев, Б., Желев, С., Младенова, Г., „Комуникационна политика“, Университетско издателство „Стопанство“, 2013
• Зийман, С., “Краят на рекламата, каквато я познаваме“, Locus, 2007.
• Кадийска, Д., „Продуктово позициониране в екранното изображение“, Научен електронен архив на НБУ, 2011.
• Катранджиев, Х., „Медияпланиране на рекламната кампания“, Университетско издателство „Стопанство”, София, 2006.
• Линдстрьом, М., „Малките данни“, Изток-Запад, 2017.
• Маринов, К., „Директен маркетинг – концепции и творчески решения“, Университетско издателство „Стопанство“, София, 2011.
• Постаджиян, К., „Похвати за изграждане на потребителска ангажираност в рекламата“, Издателство на НБУ, 2018
• Томс, Ж., Георгиева, К., „Инструменти за социални мрежи“, Ciela, 2011
• Траут, Д., Ривкин, С., „Бъди различен или умри“, Издателство „Кръгозор“, 2002.
• Scherbakova, J., “360-degree marketing vs. Integrated Marketing Communications”, The Plekhanov Russian Academy of Economics, Moscow, 2010.
• Tungate, M., „Adland: A Global History of Advertising“, Kogan Page, 2007.
• Viccars, J., „Get the most from experiential marketing“, Admap, 2017.
• Walsh, J., „Experiential marketing“, Salem press encyclopedia, 2013.
• Warc Best Practice, „What we know about engagement“, warc.com, 2017.
• Warc Briefing: „Brand Activation“, warc.com, 2010.
Средства за оценяване: