ADVB406 Психологически тактики за въздействие в рекламата
Анотация:
Курсът обхваща важни аспекти на психологията, които оказват въздействие върху потребителите при маркетинговите комуникации с цел повишаване ефективността на рекламата. Разглеждат се психични процеси, от които зависи формирането или промяната на нагласите у потребителя; начините за задържане на вниманието на зрителите; продуктовата диференциация като психичен конструкт; потикването към вземане на решение за покупка и други. Обсъждат се емоционалните ракурси на комуникацията и внимателното индуциране на първични и вторични емоции.
Заниманията включват кратки практически занятия, лекционна част и пространство за дискусия и рефлексия. Студентите придобиват практически знания за прилагането на техники в рекламата, подкрепени от психологически проучвания.
Преподавател(и):
Иван Христов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) ЩЕ ЗНАЯТ:
• Терминология от сферите на рекламата и психологията.
• Психични процеси, оказващи влияние при избора на продукт/услуга.
• Да боравят с различни психологически конструкти с цел привличане и задържане на вниманието.
2) ЩЕ МОГАТ:
• Да управляват процесите на комуникацията чрез прилагането на психологически тактики.
• Да подкрепят потенциала на рекламните си идея чрез основаването им върху научни данни.
Да насочват по-добре рекламните послания към аудиториите чрез психологическо усилване на въздействието на комуникацията.
• Да оптимизират рекламното съдържание спрямо потребностите на потребителите.
Да подбират по-умело медийния микс на кампаниите си според психологическите профили на аудиториите.
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в курса. Психология на рекламата
- Ключови термини
- Език и общуване
- Потребности
- Мотивация
- Емоции
- Нагласи
- Когнитивен дисонанс
- Внимание
- Конформизъм
- Невромаркетинг
- Презентации на студентите
Литература по темите:
• „Човекът – „социално животно“ – Елиът Арънсън, София, „Дамян Яков“, 2009 г.
• „Рекламата като наука“ – Клод Хопкинс – безплатно електронно издание
• „Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания“ – Христо Катранджиев. София, университетско издателство „Стопанство“, 2008 г.
• „Емоционалната интелигентност“ – Даниъл Голман. София, „Изток-запад“, 2011 г.
• „Нека мислим правилно за психологията“ – Кийт Станович. София, „Изток-запад“, 2010 г.
• „Психология на рекламата“ – Вит Ценьов. София, издателство „Изток-запад“, 2017 г.
• „50 големи мита на популярната психология“ – Скот Лилиенфелд, Стивън Джей Лин, Джон Русайо, Бари Байърстийн. София, издателство „Изток-запад“, 2012 г.
• „Поток“ – Михай Чексентмихай. София, издателство „Хермес“, 2016 г.