ADVB406 Психологически тактики за въздействие в рекламата

Анотация:

Курсът обхваща важни аспекти на психологията, които оказват въздействие върху потребителите при маркетинговите комуникации с цел повишаване ефективността на рекламата. Разглеждат се психични процеси, от които зависи формирането или промяната на нагласите у потребителя; начините за задържане на вниманието на зрителите; продуктовата диференциация като психичен конструкт; потикването към вземане на решение за покупка и други. Обсъждат се емоционалните ракурси на комуникацията и внимателното индуциране на първични и вторични емоции.

Заниманията включват кратки практически занятия, лекционна част и пространство за дискусия и рефлексия. Студентите придобиват практически знания за прилагането на техники в рекламата, подкрепени от психологически проучвания.

прочети още
Реклама

Преподавател(и):

 Иван Христов  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) ЩЕ ЗНАЯТ:

• Терминология от сферите на рекламата и психологията.

• Психични процеси, оказващи влияние при избора на продукт/услуга.

• Да боравят с различни психологически конструкти с цел привличане и задържане на вниманието.

2) ЩЕ МОГАТ:

• Да управляват процесите на комуникацията чрез прилагането на психологически тактики.

• Да подкрепят потенциала на рекламните си идея чрез основаването им върху научни данни.

Да насочват по-добре рекламните послания към аудиториите чрез психологическо усилване на въздействието на комуникацията.

• Да оптимизират рекламното съдържание спрямо потребностите на потребителите.

Да подбират по-умело медийния микс на кампаниите си според психологическите профили на аудиториите.


Предварителни изисквания:
Няма.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в курса. Психология на рекламата
  2. Ключови термини
  3. Език и общуване
  4. Потребности
  5. Мотивация
  6. Емоции
  7. Нагласи
  8. Когнитивен дисонанс
  9. Внимание
  10. Конформизъм
  11. Невромаркетинг
  12. Презентации на студентите

Литература по темите:

• „Човекът – „социално животно“ – Елиът Арънсън, София, „Дамян Яков“, 2009 г.

• „Рекламата като наука“ – Клод Хопкинс – безплатно електронно издание

• „Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания“ – Христо Катранджиев. София, университетско издателство „Стопанство“, 2008 г.

• „Емоционалната интелигентност“ – Даниъл Голман. София, „Изток-запад“, 2011 г.

• „Нека мислим правилно за психологията“ – Кийт Станович. София, „Изток-запад“, 2010 г.

• „Психология на рекламата“ – Вит Ценьов. София, издателство „Изток-запад“, 2017 г.

• „50 големи мита на популярната психология“ – Скот Лилиенфелд, Стивън Джей Лин, Джон Русайо, Бари Байърстийн. София, издателство „Изток-запад“, 2012 г.

• „Поток“ – Михай Чексентмихай. София, издателство „Хермес“, 2016 г.