ADVB508 Ефективните реклами: визуални модели и драматургични решения

Анотация:

Курсът прави преглед на широк спектър от драматични, наративни и визуални стратегии за убеждаващо въздействие на рекламата в различните медии въз основа на типологични примери от нейната история и съвременна практика.

Цели на курса:

• да представи типология на ефективни решения за рекламни кампании в различни медийни канали от гледна точка на прилаганите стратегии за драматична/визуална сугестивност.

• да предложи подходи за визуални и наративни решения на творчески задачи за реклами в различни медии.

прочети още
Реклама

Преподавател(и):

преп. Ангелина Василева  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• различни наративни и визуални техники за убеждаващо въздействия в полето на рекламата

2) могат:

• творчески да анализират и разработват рекламни послания на тази основа


Предварителни изисквания:
Необходимо е студентите да имат обща култура в областта на визуалните и повествователните изкуства.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Модели на представяне и убеждение в рекламата в различни културни и исторически сегменти. Реклама и медийни формати. Принципи на построяване и техники на убеждение.
  2. Обособяване на рекламата като нова художествена и комуникационна практика: социален, икономически и културен контекст. Рекламата във викторианската епоха. Рекламата в Европа в началото на модернизма. Рекламата в САЩ в края на 19-ти и началото на 20-ти век.
  3. Рекламата в Европейската култура в първите десетилетия на 20-ти век. Рекламата в естетиката на Баухаус и европейските авангарди. Първи психологически теории за рекламата и пазара. Абсолютната реклама във Ваймарска Германия.
  4. САЩ: Рекламата като форма на масовата култура. Реклама и пропаганда по време на Първата Световна война. Психоаналитични и бихейвиористични теории за рекламата и пазара. Творчески практики в американската реклама в "епохата на джаза" и "бурните" 20-те.
  5. САЩ: Рекламата като форма на масовата култура през 30-те и до началото на ВСВ. Рекламата и формиране на стилове на живот. Рекламата и радиото като нов медиен канал. Реализъм в рекламата - "мрачната" реклама и Депресията.
  6. Модели в американската реклама. Естетиката на 50-те и 60-те години. Основни творчески философии. Телевизията и киното като медийни канали и формати в рекламната практика.
  7. Творческите революции в рекламата. Рекламата в Европа и САЩ през 60-те - 70-те и 80-те години. Ъндърграунда и "новата" реклама.
  8. Европейските икони - CDP, братя Саачи,TBWA, Армандо Теста Жилбер Грос. Творчески стилове в рекламата.
  9. Рекламните гиганти и новите сливания - Omnicom Страница, WPP, Interpublic, Publicis, Havas.
  10. Рекламата в различни културни парадигми - Япония, Бразилия и Испания. рекламата в Източна Европа.
  11. Наградени реклами от Cannes Lions International Festival of Creativity 2006-2021
  12. Дигиталната визуалност и рекламата. Lurzer's Archive и Stash Magazine.
  13. Текущо оценяване.
  14. Текущо оценяване.
  15. Текущо оценяване.

Литература по темите:

• John Philip Jones, Jan S. Slater, What's in a Name: Advertising and the Concept of Brands, M. E. Sharpe, Inc., 2003

• John OShaughnessy; Nicholas J. OShaughnessy, Persuasion in advertising, Routledge, 2004

• Joan Gibbons, Art and Advertising, Palgrave Macmillan, 2005

• Linda M. Scott, Rajeev Batra, Persuasive Imagery: A Consumer Response Perspective, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016

• Paul Messaris, Visual Persuasion:The Role of Images in Advertising, Sage Publications Inc., 1997

• Paul Springerm, Ads to Icons How Advertising Succeeds in a Multimedia Age, Kogan Page, 2009

• Peeter Verlegh, et al,eds. Advances in Advertising Research, Vol. VI, The Digital, the Classic, the Subtle, and the Alternative, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016

• Robert Heathauth, Seducing the Subconscious The Psychology of Emotional Influence in Advertising, Wiley-Blackwell, 2012

• Rosemarie Schmidt, Joseph F, Television Advertising and Televangelism: Discourse Analysis of Persuasive Language, John Benjamins Publishing Company,1986

• Sara Thornton, Advertising, Subjectivity, Palgrave Macmillan,2009

• Winston Fletcher, Powers of Persuasion, Oxford University Press, 2008

Средства за оценяване:

По време на семестъра студентите изготвят анализ и/или проект на ефективна реклама/рекламна кампания.