BUTB406D Дигитализация в туризма
Анотация:
Курсът Дигитализация в туризма представя трансформацията, която се случва на всички нива с туристическата индустрия с развитието на дигиталните технологии и интернет. Знанията, придобити в него изграждат широка основа за това какво е дигиталното и дигиталните технологии, как функционират и как заместват процесите от аналоговата епоха. Всички теми и въпроси в курса се пречупват през призмата на туристическата индустрия.
Преподавател(и):
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите ще знаят какво представляват дигиталните технологии, в какви сфери и как се прилагат в туристическия бизнес.
Ще могат да прилагат знанията за технологиите в конкретни ситуации като избират подходящо решение на базата на знанията за дигиталните технологии.
Предварителни изисквания:
Предварителното очакване е студентите, които записват този курс да са любопитни и да са готови да положат усилие наравно с преподавателя в разбирането и научаването. Придобиването на знание е активен процес.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Компоненти на туристическия бизнес. Идентифициране на формите на пътуване, настаняване, изхранване и забавление преди дигиталната революция и след нея. Преживяването като компонент на туристическия продукт. Дигитализация на тези пет елемента.
- Туристическите агенции.
- Резервационни системи.
- Системи за управление. Синхронизация. Фиделио/Опера.
- Дискусия върху трансформацията в туристическия бизнес след дигитализацията и след появата на интернет. Туристическият бизнес след 2000 г. Ковид19 и туризъм. Туризмът след 2022 г.
- Икономика 4.0 и туризъм. Кръгова икономика и туризъм. Роля на дигиталните технологии в нея.
- Текущо оценяване.
- Маркетинг и реклама в туризма.
- Маркетинг и реклама в туризма - продължение.
- Екскурзоводът и любопитният турист.
- Екскурзоводът и любопитният турист - презентации на студентите.
- Туризмът в биткойни. Блокчейн пътуване, хотел и ресторант. Футуризъм в туризма.
Литература по темите:
1. Четвъртата индустриална революция, Клаус Шваб, Издателска къща "Хермес", 2016 г.
2. Директен и дигитален маркетинг на здравия разум, Дрейтън Бърд, Locus - София, 2012 г.
3. Информационни технологии в практиката или какво (не)знаем за тях, Венцислав Джамбазов, НБУ, 2018 г.
4. Електронен бизнес, Любен Краев, Виолета Краева, Петя Емилова, Издателство Фабер, Велико Търново, 2012 г.
5. https://www.bbc.com/storyworks/travel/the-new-tourism-trend/technology-redefine-tourism-industry
6. Дигитализацията и ефектът от ковид19 в сферата на управлението, маркетинга, модата, финансите, комуникациите и туризма (през погледа на студентите), Чукурлиев, Христо, http://eprints.nbu.bg/4514/
7. Дигиталните дрехи на блокчейн технологиите, Чукурлиев, Христо}, http://eprints.nbu.bg/cgi/users/home?scr