CARB008 Бързи скици, шарж

Анотация:

Курсът е неразделна част от подготовката на бъдещия художник-аниматор, както и на графичният дизайнер І и ІІ част

:

? Целта на курса е давайки своя принос в професионалното изграждане на бъдещите творци, да ги насочи към тяхната творческа индивидуалност; да съвмести практическата с теоретичната им подготовка

? дава необходимите практически умения на базата на анатомия, перспектива, история на културата, технология на живописта и рисуването

? съвместявайки наученото, старателния студент би могъл да изгради в себе си качествата на бърз, рисувач в различни области на изкуството

? развива творческото мислене на студента, чрез прилагане на различни техники и материали

? Целта на курса е да даде принос в работата на студентите за :

? да изпълняват самостоятелно творческо решение по зададена тема или самостоятелно избрана такава

? да имат начален опит с професионалните средства при изобразителното изкуство

? да имат опит и смелост да изобразяват в нетрадиционна среда

? да могат да представят труда си в пазарна среда пред разнородна публика

? да имат отношение към процесите в изкуството днес

? да поставят началото на свое самостоятелно творческо мислене на базата на наученото в курса

? задачите в курса са съобразени със специалността

прочети още
Анимационно кино

Преподавател(и):

доц. Венцислав Занков  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

КОМПЕТЕНЦИИ:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

" Да ползват професионално скицата и шаржа в бъдещата си работа.

композиция на етюд/ескиз

" Как да постигнат свой авторски почерк и да работят за неговото усъвършенстване

" Как да ползват световните постижения в областта на скицата

" и шаржа и да ги анализират

2) могат:

" Да се вместват в поставен времеви лимит/задължително условие в бъдещата им професия/

" На базата на конкретен персонаж/модел/да създават проучващи скици и професионални шаржове

Рисуват етюд/ескиз с използване на различни техники, глави и детайли, с жива фигура

" Да ползват анатомия, перспектива, пространство и триизмерен ефект в работата си

" Да предлагат произведенията си, като част от порт-фолио кандидатствайки за следващо ниво на обучение, за работа пред комисии или в пазарна среда у нас и в чужбина

" Да ползват произведенията, като изграждаща част на анимационна разработка CD за печат и др.професионални презентации


Предварителни изисквания:
- мотивация

- портфолио,при липса се изготвя по време на курса

Допълнителни обяснения за изпитните материали и критериите за оценяване.

Професионални материали за рисуване с цвят и монохромно

Картон 50/70см.,100/140см. и др.

Листове за предварителни скици-35/50см.и кратните им размери

Платно е препоръчително-размери 50/70см.,100/140см. и др.

Черно-бял материал-въглен,молив,сух пастел и др.

Цветен материал –маслени бои,темпера,пастел/акварел-не!/

Хлебна гума, твърда/пластмасова гума, макетно ножче, щипки или скоч за прикрепване на листа върху подложката



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Бамес, Г., Анатомия на човека. Изд. Труд, 2000 г.

Баришников , И. В. Лямин , Основи на композицията. Изкуства и науки за изкуствата. Изд. Наука и изкуство, 1951г.

Джансън, Х, А. Джансън, История ня изкуството, Том 1- 4, Изд. Елементи, 2005 г.

Зайцев,А., Наука о цвете и живопись. Изд. Искусство,М., 1986 г.

Киплик, Д., Техника на живописта. Изд. Наука и изкуство, 1956 г.

Кирчев, Х., Атлас глава, Изд. Народна просвета, С, 1985 г.

Кларк, К., Цивилизацията. ( Civilization: Clark, K.), С,Български художник, 1977.

Кларк, К., Когато гледаме картини. С., Български художник, 1981.

Кларк, К., Голото тяло. С., Изд.Български художник, 1983.

Михаил Алпатов История на изкуството. Изкуства и науки за изкуствата. Том 1- 4., Изд. Български художник, 1977г.

Шаренков, А., Старинни трактати по технология и техника на живописта І, ІІ том., Изд. Български художник, 1988 г.

Райчев, Р., Структурна комбинаторика. ISBN 954-541-017-5, Изд. "Терзиев и синове" ,1995г.

Раушенбах Б. В. Пространственные построения в живописи. М., 1980г.

Станев, А., Рисуването І и ІІ том С, 1992 г.

Чоканов, К., Пластична анатомия, ISBN: 954-02-0167-5, Изд. Наука и изкуство, 1994

Чуховски, П., Конструктивна перспектива,Рисунката, С., 1968 г.

Албуми-собственост на преподавателя

мултимедийни презентации

Средства за оценяване:

4.Форми на обучение - теоретични лекции, практикуми, казуси, семинари, конференции и др.Лекции-10 часа

Практически занимания-40 ч.

Творчески задачи-10 ч.

Конферанси-10ч

–теоретично запознаване и помощ при практическото изпълнение на поставените творчески задачи

-практикуми – работа и извън аудиторна среда-екстериорно и интериорно пространство

-Самостоятелно решение на творчески проблем

-Конферанси

посещение на музеи,галерии,запознаване с автори и др.

ползва се модел, постановки

организиране на студентски изложби

ориентация при навлизане в пазарното пространство

5.Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка/

? Задача-обобщаваща постановка-40%

? Преглед на задачите поставени през семестъра-!0%

? Aктивност на студента през семестъра-20%

? Осъществяване на самостоятелни творчески решения-!0%

? Авторско виждане самостоятелна концепция-15%

? Изяви-самостоятелни,общоуниверситетски-5%

Дата на провеждане на текущия контрол.

Всяка втора седмица след началото на семестъра

Изпит- семестриален, годишен