CARB008 Бързи скици, шарж
Анотация:
Курсът е неразделна част от подготовката на бъдещия художник-аниматор, както и на графичният дизайнер І и ІІ част
:
? Целта на курса е давайки своя принос в професионалното изграждане на бъдещите творци, да ги насочи към тяхната творческа индивидуалност; да съвмести практическата с теоретичната им подготовка
? дава необходимите практически умения на базата на анатомия, перспектива, история на културата, технология на живописта и рисуването
? съвместявайки наученото, старателния студент би могъл да изгради в себе си качествата на бърз, рисувач в различни области на изкуството
? развива творческото мислене на студента, чрез прилагане на различни техники и материали
? Целта на курса е да даде принос в работата на студентите за :
? да изпълняват самостоятелно творческо решение по зададена тема или самостоятелно избрана такава
? да имат начален опит с професионалните средства при изобразителното изкуство
? да имат опит и смелост да изобразяват в нетрадиционна среда
? да могат да представят труда си в пазарна среда пред разнородна публика
? да имат отношение към процесите в изкуството днес
? да поставят началото на свое самостоятелно творческо мислене на базата на наученото в курса
? задачите в курса са съобразени със специалността
Преподавател(и):
доц. Венцислав Занков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" Да ползват професионално скицата и шаржа в бъдещата си работа.
композиция на етюд/ескиз
" Как да постигнат свой авторски почерк и да работят за неговото усъвършенстване
" Как да ползват световните постижения в областта на скицата
" и шаржа и да ги анализират
2) могат:
" Да се вместват в поставен времеви лимит/задължително условие в бъдещата им професия/
" На базата на конкретен персонаж/модел/да създават проучващи скици и професионални шаржове
Рисуват етюд/ескиз с използване на различни техники, глави и детайли, с жива фигура
" Да ползват анатомия, перспектива, пространство и триизмерен ефект в работата си
" Да предлагат произведенията си, като част от порт-фолио кандидатствайки за следващо ниво на обучение, за работа пред комисии или в пазарна среда у нас и в чужбина
" Да ползват произведенията, като изграждаща част на анимационна разработка CD за печат и др.професионални презентации
Предварителни изисквания:
- мотивация
- портфолио,при липса се изготвя по време на курса
Допълнителни обяснения за изпитните материали и критериите за оценяване.
Професионални материали за рисуване с цвят и монохромно
Картон 50/70см.,100/140см. и др.
Листове за предварителни скици-35/50см.и кратните им размери
Платно е препоръчително-размери 50/70см.,100/140см. и др.
Черно-бял материал-въглен,молив,сух пастел и др.
Цветен материал –маслени бои,темпера,пастел/акварел-не!/
Хлебна гума, твърда/пластмасова гума, макетно ножче, щипки или скоч за прикрепване на листа върху подложката
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Бамес, Г., Анатомия на човека. Изд. Труд, 2000 г.
Баришников , И. В. Лямин , Основи на композицията. Изкуства и науки за изкуствата. Изд. Наука и изкуство, 1951г.
Джансън, Х, А. Джансън, История ня изкуството, Том 1- 4, Изд. Елементи, 2005 г.
Зайцев,А., Наука о цвете и живопись. Изд. Искусство,М., 1986 г.
Киплик, Д., Техника на живописта. Изд. Наука и изкуство, 1956 г.
Кирчев, Х., Атлас глава, Изд. Народна просвета, С, 1985 г.
Кларк, К., Цивилизацията. ( Civilization: Clark, K.), С,Български художник, 1977.
Кларк, К., Когато гледаме картини. С., Български художник, 1981.
Кларк, К., Голото тяло. С., Изд.Български художник, 1983.
Михаил Алпатов История на изкуството. Изкуства и науки за изкуствата. Том 1- 4., Изд. Български художник, 1977г.
Шаренков, А., Старинни трактати по технология и техника на живописта І, ІІ том., Изд. Български художник, 1988 г.
Райчев, Р., Структурна комбинаторика. ISBN 954-541-017-5, Изд. "Терзиев и синове" ,1995г.
Раушенбах Б. В. Пространственные построения в живописи. М., 1980г.
Станев, А., Рисуването І и ІІ том С, 1992 г.
Чоканов, К., Пластична анатомия, ISBN: 954-02-0167-5, Изд. Наука и изкуство, 1994
Чуховски, П., Конструктивна перспектива,Рисунката, С., 1968 г.
Албуми-собственост на преподавателя
мултимедийни презентации
Средства за оценяване:
4.Форми на обучение - теоретични лекции, практикуми, казуси, семинари, конференции и др.Лекции-10 часа
Практически занимания-40 ч.
Творчески задачи-10 ч.
Конферанси-10ч
–теоретично запознаване и помощ при практическото изпълнение на поставените творчески задачи
-практикуми – работа и извън аудиторна среда-екстериорно и интериорно пространство
-Самостоятелно решение на творчески проблем
-Конферанси
посещение на музеи,галерии,запознаване с автори и др.
ползва се модел, постановки
организиране на студентски изложби
ориентация при навлизане в пазарното пространство
5.Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка/
? Задача-обобщаваща постановка-40%
? Преглед на задачите поставени през семестъра-!0%
? Aктивност на студента през семестъра-20%
? Осъществяване на самостоятелни творчески решения-!0%
? Авторско виждане самостоятелна концепция-15%
? Изяви-самостоятелни,общоуниверситетски-5%
Дата на провеждане на текущия контрол.
Всяка втора седмица след началото на семестъра
Изпит- семестриален, годишен