EEMB065D Атмосфера и климат
Анотация:
При отбора на учебния материал е заложно ядро от установени научни факти, закони и теории, представянето на които е илюстрирано с примери, а усвояването се контролира чрез подходящи въпроси и задачи. При това е обърнато достатъчно внимание на принципи и методи за изследва-ния, характерни за всички видове научни и инженерни дейности. Обърнато е внимание на нерешени научни проблеми.
Целта на курса е чрез разглеждане и обсъждане на отделни научни факти и зависимости, дискусии по проблеми, извършване на наблюдения, проучвания на терен, упражнения и др. да запознаят студентите с обхвата, спецификата и основните проблеми на научното направление на програмата, да въведат основни понятия за това направление и др.
Преподавател(и):
Николай Николов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят: Ще знаят основните физични явления, фактори и процеси, формиращи състоянието на атмосферата в местен, регионален и глобален мащаб.
2) могат: Ще могат да правят мониторингови наблюдения и изчисления, свързани с атмосферната циркулация, топлообмена, влагообмена и замърсяванията.
Освет гова, ще имат доизградено физическо мислене и научен светоглед, както и нагласа за по-нататъшно природо-научно и/или инженерно образование.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
По основите на математиката, физиката, химията и биологията„
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Диана Кюркчиева, Метеорология, Издат. Шуменски университет, 2005 г;
Moodleq Библиотека НБУ
Бистра Векилска, Обща климатология, Унив.издат СУ, 2004 г; 2011 г.
Библиотека на НБУ
Васил Захариев, Метеорология,
Издат. НБУ, 2000 (Библиотека НБУ)
М. Сиракова, Д. Сираков, К.Дончев, Метеорология за всеки,
Наука и изкуство, 1989
On-line източници на информация:
Moodle: Записки на преподавателя в електронен вид, учебници,
примерни тестове, въпроси, задачи, теми и указания за реферати
Средства за оценяване:
1.1 Положени всички тестове (основна част от оценката) 60 %
1.2 Реферат + презентация 20 %
1.3 Присъствие и участие в практически занятия 20 %