MBAM675 Публични отношения и политики в туризма
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите с институционалната и правна рамка в областта на международния туризъм; ролята на институциите и НПО в международната и национална туристическа политика, в регионалното развитие, както и да разкрие спецификата на туристическите информационни центрове (ТИЦ) за нуждите на туризма; детайлно запознаване с дейностите на Световната организация по туризъм (СОТ).

Преподавател(и):
доц. Ангел Георгиев д-р
гл. ас. Юлиана Хаджичонева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- институционалната рамка в България и ролята на неправителствените организации в националната и международната туристическа политика. Познават добре структурата, ролята и основните дейности и проекти на водещите продуктови и браншови НПО в областта на туризма;
- ролята и функциите на институциите на национално, регионално и локално равнище, както и със спецификата на ТИЦ.
2) могат:
- да работят аналитично, да участват в изготвянето на експертни оценки и становища по въпроси, свързани с публичните отношения и политики в туризма;
- да участват в разработването на проекти и стратегически документи в областта на туризма.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Рибов, М., Туристическа политика, изд. Тракия, 2010
Станкова, М, Диверсификационни стратегии в туризма, 2008 , изд. ЮЗУ “Неофит Рилски”
Рибов, М, колектив, Конкурентни стратегии в туризма, изд. Тракия М
Владимиров, Ив, Международно публично право, изд. Ромина
Стефанов, Г, Видин, Бл., Международни отношения, Международно право, изд. Сиела