REHM314 Стаж: Логопедична терапия при възрастни с комуникативни нарушения
Анотация:
Курсът представлява извънаудиторна заетост. Целта е студентите да се запознаят със спецификата на диагностиката и оценка на комуникативните нарушения при възрастни с комуникативни нарушения – заекване, клътъринг, дизартрия и афазия. По време на стажа студентите ще работят самостоятелно под супервизия на преподавателите с пациенти и ще се запознаят с екип от терапевти, работещи в специализирани лечебни заведения и ще придобият знания както за инструментариума, използван от отделните специалисти, така и за терапевтичните подходи в различни моменти от терапевтичното повлияване.
Преподавател(и):
проф. Виолета Боянова д-р
доц. Екатерина Тодорова д-р
доц. Маргарита Станкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят: основните подходи в оценката и диагностиката при комуникативни нарушения
2) да могат да провеждата адекватна терапия при нарушения на комуникатцията при възрастни
3) могат:да участват в екипни срещи и да дават експертна оценка
Предварителни изисквания:
Основни знания за естеството на комуникативните нарушения при възрастни
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Стаж
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Лурия А. Р. – “Основы невропсихологии” Москва, Изд. МГУ, 1973.
2. Мавлов Л. – “Процесът на вербална комуникация- един йеархичен модел”. Специална педагогика, 1997, бр. 3, 28-42.
3. Мавлов Л. – “Фундаментална неврология”, София, Изд. “Б. Стаменов”, 2000 г.
4. Мавлов Л. (2005). Алексии и аграфии. С., ЛЦ Ромел
5. Ценова Цв. (2009). Логопедия. Описание, диагностика и терапия на комуникативните нарушения.
6. Heilman K. M., Valenstein E. (Eds.) – “Clinical Neuropsychology”(Third edition). NY – Oxford University Press, 1993.
7. Kolb B. Wishaw I.Q. – “Fundamentals of Human Neuropsychology” (Forth Edition)
San Francisko, W.H. Freeman and Co., 1996.
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%
ПОРТФОЛИО 40%