REHM300 Терапевтични програми за лица с интелектуални затруднения
Анотация:
Курсът представлява лекционна форма, която запознава студентите с комуникативните нарушения и начините за терапевтично повлияване при пациенти с интелектуална недостатъчност. Лекциите обхващат широк спектър на генетични, биологични и придобити нарушения с умствена изостаналост и разглеждат спецификата на речевото развитие при отделните нарушения. Студентите придобиват знания за индивидуални терапевтични подходи в зависимост от степента и вида нарушено интелектуално функциониране.
Преподавател(и):
проф. Виолета Боянова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят: широк спектър от нарушения на развитието с интелектуална недостатъчност
2) могат: да диагностицират и терапевтират деца с интелектуална недостатъчност
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Основни познания в областта на аномалното развитие
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Караджова, К., Психолого – Педагогически измерения на умствената изостаналост, УИ «Св. Климент Охридски», 2005
Караджова, К., Добрев, З., и др. Развитие и корекция на речта на ученици от помощно училище, Просвета, 1992
Караджова, К., Щерева, Д., Алтернативни средства за въздействие при деца с умствена изостаналост, УИ «Св. Климент Охридски», 2009
William L. Heward, Michael D. Orlansky, Exceptional children : an introductory survey of special education, 1988
Zigler, E., Understanding mental retardation, Cambridge University Press, New York: 1986
Differential Diagnosis of Autism and Mental Retardation, Zahid. FWU Journal of Social Sciences, 2011, Vol. 5 Issue 1, p17-33, 17p, 4 Charts
Aetiology of severe mental retardation and further genetic analysis by high-resolution microarray in a population-based series of 6- to 17-year-old children, Lundvall, M et all, Paediatrica, Jan2012, Vol. 101 Issue 1, p85-91, 7p; DOI
Средства за оценяване:
тест
курсова работа
казус