MBAM669D Туристически алианси
Анотация:
Учебната дисциплина “Туристически алианси” е ориентирана към изясняване на теоретичните основи и предпоставките за възникване на стратегическите алианси в туризма. Тя цели преди всичко да запознае студентите с типологизацията, спецификите и формите на обединяване на туристическите предприятия по различни критерии. Специално внимание се отделя на глобалния подход към проблематиката на алиансите в международния туризъм, както и на тенденциите за дестинация България и функциониращите по територията й туристически предприятия.

Преподавател(и):
доц. Еленита Великова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Особеностите на туристическите алианси;
• Законодателни ограничения при формирането на туристическите алианси
• Влиянието на туристическите алианси в съвременната корпоративна среда
2) могат:
• Да определят основната форма на създаване на туристически алианс
• Да познават тенденциите при формирането на туристическите алианси
• Да извличат полза от формирането на алианси в туризма
Предварителни изисквания:
• Студентите трябва да имат подготовка, осигурена от обучението в началните курсове по дисциплините “Маркетинг”, “Търговия”, “Основи на управлението” и “Икономика на предприятието”.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Основна:
• Великова, Ел., Стратегически алианси в туризма, Авангард Прима, С., 2012.
• Рибов, М., Ел. Великова, и кол., Стратегическият избор в туризма, Тракия-М, С., 2005.
2. Допълнителна:
• Bennett, M. (1997). Strategic alliances in the world airline industry. Progress in Tourism and Hospitality Research, 3(3).
• Berg, S., J. Duncan, P. Friedman, Joint Venture Strategies and Corporate Innovation, Oelgeschlager, 1982.
• Chathoth, P., M. Olsen, (2003). Strategic alliances: A hospitality industry perspective. International Journal of Hospitality Management, 22(4)
• Child, J., D. Faulkner, (1998). Strategies of Cooperation: Managing Alliances, Networks, and Joint Ventures, Oxford, New York: Oxford University Press.
• Collins, T., T. Doorley, Stratecig Alliances, InterEditions. 1992.
Средства за оценяване:
Разработване на казус и тест.