BCRM315D Медийни изследвания на английски език
Анотация:
Представят се методи за анализ на медиите, които подпомагат разбирането на собствената и чуждоезиковата обществена среда и същевременно развиват аналитичните и езиковите способности на учещите. С помощта на преподавателя се прилагат на практика аналитичните методи, с които се добиват практически умения, а в процеса на работата се натрупват знания за културата-цел.
Преподавател(и):
доц. Елена Тарашева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
С какви средства медиите представят действителността
Какво представляват репрезентациите
Как се деконструират медийните текстове
Как могат да създадат собствен образ чрез медиите
2) могат:
Да разбират правилно медийните послания
Да ги прилагат за собствените си цели.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Английски език
- Компютърна грамотност
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Медиите като средство за отразяване на действителността.
- Читателски профили - източник на социологическа и социолингвистична информация.
- читателски профил и тиражи
- Информационна значимост - преценяване на ориентацията на медиите и обществото. Средства за изразяването и.
- Значимост на не-езиковите кодове: типография, оформление, визуални средства.
- Как медиите "говорят" със своя читател и каква социална информация дава това.
- Образът като вид код. Четенето на образи - средство за опознаване на действителността и развитие на уменията за говорене.
- Отношението образ/говор в телевизията. Особеностите на писмената и говорната среда.
- Интервютата като източник на социална и лингвистична информация.
Литература по темите:
Учебници:
Edgington, B. and M. Montgomery The Media THE BRITISH COUNCIL 1996
Muscull, B. Key Words In The Media COLLINS COBUILD, Harper Collins Publishers 1995
Допълнителни текстове
O'Sullivan, T., B. Dutton and P. Rayner Studying The Media ARNOLD 1998
Bhabha, Homi K. (1990). Nation and narration. New York: Routledge. PN56 .N19 N38
Byram M and Fleming M (eds) Foreign Language Learning in Intercultural Perspective Cambridge University Press
Byram M, Morgan C et al (1994) Teaching-and-Learning Language-and-Culture Clevedon: Multilingual Matters
Byram M and Zarate G (1995) Young People Facing difference Strasbourg Council of Europe Publishing