MBAM652D Проект: Туристически пазари
Анотация:
Самостоятелната работа Туристически пазари изисква анализирането на конкретен туристически пазар, в обем 15 страници, съдържащ следните елементи:
1. Туристическо търсене - особености на туристите и туристическото поведение, профил, предпочитания.
2. Туристическо предлагане - хотелиери, ресторантьори, предприятия за допълнителни услуги, туроператори и туристически агенции; брой туристически пристигания, особености на националния туристически продукт.
3. Туристически пазар - изводи.
4. Държавна политика в областта на туризма в разглежданата дестинация
Обем - 20 страници и презентация на power point
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
Спецификата на туристическите пазари;
Спецификата на туристическата политика от икономическа гледна точка.
2) могат:
Да анализират туристическото търсене и предлагане;
Да изследват различните видове емитивни и рецептивни туристически пазари.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Основи на туризма /Въведение в туризма/
- Технология на туристическата дейност
- Туроператорска и турагентска дейност
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Ракаджийска Св., Туристически пазари, УИ на ИУ Варна, 2005
2. Рибов М., Емилова И., колектив, Стратегическият избор в туризма, Тракия М, С., 2005
3. Рибов, М., Туризмът в ерата на качеството, Тракия - М, С., 2003;
4. Рибов, М. и кол., Конкурентни стратегии в туризма, Тракия-М, С., 2005;
5. Foster D., Travel and Tourism Management, Machmillan, London, 2007
6. Page, St., Tourism Management: Second Edition: Managing for Change, Butterworth-Heinemann; 2006.
7. Lindberg D., International Travel and Tourism, Canada, 2003
8. www.wto.org
Средства за оценяване:
1. Разработване на практическа задача по предварително установена тема - 50%
2. Устна защита на представената разработка чрез презентация - 50%