MBAM649D Проект: Управление и организация на туроператорската и турагентска дейност
Анотация:
Самостоятелната работа се състои в подготвянето на проект защитата съответно на организирано туристическо пътуване с обща цена, съдържащо следните елементи:
План на проекта:
1. Проучване на туристическото търсене и предлагане;
2. Туристическа програма;
3. Описание на маршрута;
4. Екскурзоводски беседи за посещаваните места и обекти;
5. Калкулация на цената
6. Разпространение и реклама на програмата
Обем - 20 страници във формат .docx и презентация на PowerPoint пред аудиторията
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Знаят:
- Основните понятия и дефиниции в туроператорската и турагентска дейност;
- Възникването и развитието на туристическите агенции в България и света;
- Основните дейности на туристическите агенции;
- Класификацията на туристическите агенции;
- Ролята и значението на туристическите агенции;
- Елементите на туристическия продукт;
- Етапите на разработване на туристическото пътуване с обща цена;
2) Могат:
- Да анализират туристическото търсене и предлагане в контекста на туроператорската дейност;
- Да анализират конкурентните предимства на туристическите агенции;
- Да разработват туристическо пътуване с обща цена;
- Да калкулират цената на туристическите пътувания;
- Да спазват правилата и изискванията при провеждане на туристическите пътувания с обща цена.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Въведение в туризма
- Технология на туристическата дейност
- Управление и организация на туроператорската и турагентска дейност
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Георгиев Асен, М. Василева, Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма, Аскони издат, С., 2003
2. Воденска Мария, Посредническа дейност в туризма, С., 2007
3. Нешков Марин, Технология и организация на туристическата дейност, С., НБУ, 1995
4. Емилова И., Влиянието на фирмената политика върху конкурентоспособността на туристическите агенции, С., 2005
5. Станкова Мария, Туроператорска и транспортна дейност, Благоевград, ЮЗУ, 2003
6. Рибов М., колектив, Туроператорска, агентска и транспортна дейност, Тракия М., С., 2009
Средства за оценяване:
1. Разработване на практическа задача по предварително установена тема - 50%
2. Устна защита на представената разработка - 50%