MBAM642D Управление и организация на туроператорската и турагентска дейност
Анотация:
Курсът е теоретико-приложна дисциплина, която има за цел да запознае студентите с управлението и организацията на туроператорската и турагентска дейност и по-конкретно със същността на туристическите агенции, видовете туристически агенции, спецификата на планиране, подготовка и разработване на туристически пакети, ценообразуването и тенденциите на развитие на туристическите пазари.
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Знаят:
- Основните понятия и дефиниции в туроператорската и турагентска дейност;
- Възникването и развитието на туристическите агенции в България и света;
- Основните дейности на туристическите агенции;
- Класификацията на туристическите агенции;
- Ролята и значението на туристическите агенции;
- Елементите на туристическия продукт;
- Етапите на разработване на туристическото пътуване с обща цена;
2) Могат:
- Да анализират туристическото търсене и предлагане в контекста на туроператорската дейност;
- Да анализират конкурентните предимства на туристическите агенции;
- Да разработват туристическо пътуване с обща цена;
- Да калкулират цената на туристическите пътувания;
- Да спазват правилата и изискванията при провеждане на туристическите пътувания с обща цена.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Въведение в туризма;
- Технология на туристическото обслужване.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Георгиев Асен, М. Василева, Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма, Аскони издат, С., 2003
2. Воденска Мария, Посредническа дейност в туризма, С., 2007
3. Нешков Марин, Технология и организация на туристическата дейност, С., НБУ, 1995
4. Емилова И., Влиянието на фирмената политика върху конкурентоспособността на туристическите агенции, С., 2005
5. Станкова Мария, Туроператорска и транспортна дейност, Благоевград, ЮЗУ, 2003
6. Рибов М., колектив, Туроператорска, агентска и транспортна дейност, Тракия М., С., 2009
Средства за оценяване:
1. Текущи оценки - 40 %, формирана от тест
2. Практически задачи - 30 % от текущата оценка
3. Устен изпит - 30% защита на практическата задача
4. Финален изпит - същите изисквания, както при текущото оценяване.
Система на оценяване:
Тест с отворени и затворени въпроси
Скала: 50% - 60% верни отговора - Среден 3
60% - 70% верни отговора - Добър 4
70% - 80% - Мн. Добър 5
90% -100% - Отличен 6
Практическа задача - по предварително утвърдена тема.
Устен изпит - защита на практическата задача пред аудиторията.