MBAM027D Интегрирани маркетингови комуникации
Анотация:
Дисциплината "Интегрирани маркетингови комуникации" е адекватен образователен отговор на изискванията на работодателите в лицето на рекламни агенции, рекламодатели, медии, изследователски агенции и др. С оглед установеното статукво в рекламния бизнес, както и на очерталите се тенденции на фрагментиране на пазарите и на увеличаване на разходи за маркетинг, дисциплината има за цел да:
" Да запознае студентите с особеностите на маркетинговите комуниации в България и по света.
" Да запознае студентите с водещите теории и практики в света по отношение на пазарното позициониране.
" Да даде на студентите алгоритъм и методология за разработване на интегрирани комуникационни кампании.
" Да даде на бъдещите специалисти рамка за вземане на стратегически решения при медияпланирането на комуникационнни кампании: На кого, къде и кога ще се рекламира/комуникира?
" Да даде знания и практически умения на студентите по отношение формирането на медиямикс на комуникационната кампания кампания.
" Да даде практически умения за сравняване, подбор и комбиниране на рекламоносителите.
" Да даде практически умения за съставяне на медияграфик на комуникационната кампания.
" Да даде знания и умения на студентите за оценка ефективността на комуникационната кампания.
" Да запознае студентите с ролята и мястото на рекламата в комуникационния микс на организацията.
" Да даде практически умения за избор на рекламен слоган.
Преподавател(и):
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
" Значението и ролята на интегрираните маркетингови комуникации в съвременния маркетинг.
" Предимствата и недостатъците на рекламата, ПР-а, промоциите и личните продажби в комуникационния процес при налагане на марка (бренд).
" Алгоритъма на планиране на интегрирани комуникационни кампании.
" Основните творчески изисквания, свързани с разработването на ефективно послание.
2) могат:
" Да планират ефективни интегрирани комуникационни кампании.
" Да определят оптимални комуникационни разходи (рекламния бюджет).
" Да използват специфичен софтуер за медияпланиране на рекламни кампании.
" Да идентифицират, сравняват и комбинират най-подходящите медии и рекламоносители за дадена кампания.
" Да съставят медияграфик на комуникационната кампания.
" Да измерват ефективността на комуникационната кампания.
" Да разработват и избират най-ефективни рекламни послания.
Предварителни изисквания:
Общи познания в областта на маркетинга и рекламата
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български