REHM402 КН при неврологични и психични нарушения

Анотация:

Курсът представя комуникативните нарушения при неврологични и психични нарушения, методите за изследване на езикови и говорни нарушения при някои заболявания и терапевтичните интервенции прилагани от логопеда в работа в екип в програмите за грижа за деца и възрастни с неврологични и психични заболявания.

прочети още
Езикова и речева патология

Преподавател(и):

проф. Виолета Боянова  д-р
доц. Маргарита Станкова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Неврологичните заболявания, които се проявяват и с комуникативни нарушения

• Психичните заболявания, които се проявяват и с комуникативни нарушения

2) могат:

• Да провеждат логопедично изследване при работа с деца и възрастни с неврологични и психични нарушения.


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Мавлов Л. Алексии и аграфии. С., Л Ц Ромел 2005.

2. Мавлов,Л.,Фундаментална неврология, изд.Б.С. София,2000

3. Писева, Д. Психиатрия, София: Арсо, 2005

4. Татьозов, Тошко, Психодиагностика на детското развитие, София: Веда Словена - ЖГ, 2004

5. Ценова, Цв. Логопедия. Описание, диагностика и терапия на комуникативните нарушения, 2009.

6. Lewis, M., Child and adolescent psychiatry: a comprehensive textbook Baltimore : Williams & Wilkins , 1991

7. National Scientific Council on the Developing Child (2008) Mental Health Problems in Early Childhood Can Impair Learning and Behavior for Life: Working Paper N 6. http://www.developingchild.net

8. Owens, R. E., D. E. Metz, A. Haas, Communication disorders, Allyn&Bacon, 2000

9. Ogden, J. Health psychology, Maidenhead: Open University Press, 2004

10. Shames George H., Elisabeth H. Wiig, Human Communication Disorders, 1998

Средства за оценяване:

курсова работа

тест