REHM402 КН при неврологични и психични нарушения
Анотация:
Курсът представя комуникативните нарушения при неврологични и психични нарушения, методите за изследване на езикови и говорни нарушения при някои заболявания и терапевтичните интервенции прилагани от логопеда в работа в екип в програмите за грижа за деца и възрастни с неврологични и психични заболявания.
Преподавател(и):
проф. Виолета Боянова д-р
доц. Маргарита Станкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Неврологичните заболявания, които се проявяват и с комуникативни нарушения
• Психичните заболявания, които се проявяват и с комуникативни нарушения
2) могат:
• Да провеждат логопедично изследване при работа с деца и възрастни с неврологични и психични нарушения.
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Мавлов Л. Алексии и аграфии. С., Л Ц Ромел 2005.
2. Мавлов,Л.,Фундаментална неврология, изд.Б.С. София,2000
3. Писева, Д. Психиатрия, София: Арсо, 2005
4. Татьозов, Тошко, Психодиагностика на детското развитие, София: Веда Словена - ЖГ, 2004
5. Ценова, Цв. Логопедия. Описание, диагностика и терапия на комуникативните нарушения, 2009.
6. Lewis, M., Child and adolescent psychiatry: a comprehensive textbook Baltimore : Williams & Wilkins , 1991
7. National Scientific Council on the Developing Child (2008) Mental Health Problems in Early Childhood Can Impair Learning and Behavior for Life: Working Paper N 6. http://www.developingchild.net
8. Owens, R. E., D. E. Metz, A. Haas, Communication disorders, Allyn&Bacon, 2000
9. Ogden, J. Health psychology, Maidenhead: Open University Press, 2004
10. Shames George H., Elisabeth H. Wiig, Human Communication Disorders, 1998
Средства за оценяване:
курсова работа
тест