REHM401 Невропсихологични аспекти на комуникативните нарушения
Анотация:
Курсът представя комуникативните нарушения в светлината на невропсихологичните теории – нарушения на висшите корови функции, в йерархичен ред, нарушения на четенето, писането и сметните операции, както и проблемите при нарушения на вниманието, паметта, екзекутивните функции.
Преподавател(и):
проф. Виолета Боянова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Невропсихологичните аспекти на комуникативните нарушения
• Теориите за обяснение на нарушенията при комуникативните проблеми.
• Методите на невропсихологично изследване.
2) могат:
• Да правят невропсихологично изследване на деца и възрастни с комуникативни нарушения
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Асенова, И, Невропсихология, Благоевград, 2009
2. Мавлов Л. Алексии и аграфии. С., Л Ц Ромел 2005.
3. Татьозов, Т., Психодиагностика на детското развитие, София: Веда Словена - ЖГ, 2004
4. Ценова, Цв. Логопедия. Описание, диагностика и терапия на комуникативните нарушения, 2009.
5. Kaderavek, J. N. Language Disorders in Children: Fundamental Concepts of Assessment and Intervention, Allyn & Bacon 2011
6. Owens, R. E., D. E. Metz, A. Haas, Communication disorders, Allyn&Bacon, 2000
7. Shames George H., Elisabeth H. Wiig, Human Communication Disorders, 1998
Средства за оценяване:
тест
курсова работа