REHM401 Невропсихологични аспекти на комуникативните нарушения

Анотация:

Курсът представя комуникативните нарушения в светлината на невропсихологичните теории – нарушения на висшите корови функции, в йерархичен ред, нарушения на четенето, писането и сметните операции, както и проблемите при нарушения на вниманието, паметта, екзекутивните функции.

прочети още
Езикова и речева патология

Преподавател(и):

проф. Виолета Боянова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Невропсихологичните аспекти на комуникативните нарушения

• Теориите за обяснение на нарушенията при комуникативните проблеми.

• Методите на невропсихологично изследване.

2) могат:

• Да правят невропсихологично изследване на деца и възрастни с комуникативни нарушения


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Асенова, И, Невропсихология, Благоевград, 2009

2. Мавлов Л. Алексии и аграфии. С., Л Ц Ромел 2005.

3. Татьозов, Т., Психодиагностика на детското развитие, София: Веда Словена - ЖГ, 2004

4. Ценова, Цв. Логопедия. Описание, диагностика и терапия на комуникативните нарушения, 2009.

5. Kaderavek, J. N. Language Disorders in Children: Fundamental Concepts of Assessment and Intervention, Allyn & Bacon 2011

6. Owens, R. E., D. E. Metz, A. Haas, Communication disorders, Allyn&Bacon, 2000

7. Shames George H., Elisabeth H. Wiig, Human Communication Disorders, 1998

Средства за оценяване:

тест

курсова работа