REHM206 Психотерапевтични подходи за работа с деца и възрастни с КН
Анотация:
Курсът представя общите за всички психотерапии идеи за промяна в нагласите и психичната организация на пациентите с цел преодоляване на симптомите или по-успешното справяне с хроничните им прояви. Представени са основните модели и техники на Краткосрочната психодинамична, Базираната на ментализация и Когнитивната психотерапия, както и на Мотивационното интервюиране и Психодрамата.
Преподавател(и):
проф. Орлин Тодоров д-р
гл. ас. Светослав Савов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Основните цели и стратегии на психотерапията при работа с комуникативни нарушения с деца и възрастни.
2) могат:
Да прилагат основни техники от различни терапевтични подходи и да използват психотерапевтичното мислене за оценка на нуждите и способностите на пациентите и техните семейства.
Предварителни изисквания:
Основни познания по психология или хуманитарни науки
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Бонгар и Бютлър, Пълен наръчник по психотерапия (София,ЛиК, 2002)
Лапланш, Ж., Понталис Ж. Б. (2009). Речник на психоанализата, София: Колибри
Gabbard, G., Beck, J. S., & Holmes, J. (Eds.) (2005). Oxford textbook of psychotherapy. London: Oxford University Press
Книги и монографии
Кейсмънт П., , Да се учим от пациента (София, 1999)
Милър. У и Ролник, Ст., Мотивационно интервюиране (София, 2010)
Тодоров. О., (2009) Съвременната психоанализа: Срещи в България и отвъд. София: Лик
Bateman, A., Brown,D., Pedder, J., (2000) Introduction to psychotherapy: an outline of psychodynamic principles and practice. London: Rutledge
Beitman, B., (1987) The Structure of individual psychotherapy. London, New York: Guilford
Prochaska,J & Norcross, C., (2007) Systems of Psychotherapy: A Transtheoretical Analysis. New York: Brooks& Cole
Roth, A. & Fonagy, P.(1996) What works for whom? A critical review of psychotherapy research. London: Guilford