REHM206 Психотерапевтични подходи за работа с деца и възрастни с КН

Анотация:

Курсът представя общите за всички психотерапии идеи за промяна в нагласите и психичната организация на пациентите с цел преодоляване на симптомите или по-успешното справяне с хроничните им прояви. Представени са основните модели и техники на Краткосрочната психодинамична, Базираната на ментализация и Когнитивната психотерапия, както и на Мотивационното интервюиране и Психодрамата.

прочети още
Езикова и речева патология

Преподавател(и):

проф. Орлин Тодоров  д-р
гл. ас. Светослав Савов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Основните цели и стратегии на психотерапията при работа с комуникативни нарушения с деца и възрастни.

2) могат:

Да прилагат основни техники от различни терапевтични подходи и да използват психотерапевтичното мислене за оценка на нуждите и способностите на пациентите и техните семейства.


Предварителни изисквания:
Основни познания по психология или хуманитарни науки

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Бонгар и Бютлър, Пълен наръчник по психотерапия (София,ЛиК, 2002)

Лапланш, Ж., Понталис Ж. Б. (2009). Речник на психоанализата, София: Колибри

Gabbard, G., Beck, J. S., & Holmes, J. (Eds.) (2005). Oxford textbook of psychotherapy. London: Oxford University Press

Книги и монографии

Кейсмънт П., , Да се учим от пациента (София, 1999)

Милър. У и Ролник, Ст., Мотивационно интервюиране (София, 2010)

Тодоров. О., (2009) Съвременната психоанализа: Срещи в България и отвъд. София: Лик

Bateman, A., Brown,D., Pedder, J., (2000) Introduction to psychotherapy: an outline of psychodynamic principles and practice. London: Rutledge

Beitman, B., (1987) The Structure of individual psychotherapy. London, New York: Guilford

Prochaska,J & Norcross, C., (2007) Systems of Psychotherapy: A Transtheoretical Analysis. New York: Brooks& Cole

Roth, A. & Fonagy, P.(1996) What works for whom? A critical review of psychotherapy research. London: Guilford