GEOM302D Връзки с обществеността и реклама в алтернативния туризъм
Анотация:
Запознаване са психологията на потребителя.
Изучаване теорията за комуникацията и усвояване на умения за организация на връзките с обществеността.
Изучаване на теорията за рекламата.
Усвояване на опит за планиране и провеждане на рекламна кампания в туризма.
Практически упражнения за PR и реклама на алтернативния туризъм.

Преподавател(и):
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Правила и методи за реклама на туристически продукт;
Основите на Връзките с обществеността.
2) могат:
Успешно да рекламират туристически продукт;
Правилно да организират комуникациите и връзките с обществеността на туристическа фирма или държавна институция свързана с туризма.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Маркетинг и маркетинг-микс;
- Организация на туризма.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Маркетинг 4.0– Филип Котлър, Хермауан Картаджая, Иуан Сетиуан
Днес потребителите отделят все по-ограничено време и внимание на вашата марка – освен това на всяка крачка ги пресрещат други възможности. Вие трябва да се отличите, да привлечете вниманието им и да им предоставите посланието, което искат да чуят. Ще разберете защо Маркетинг 4.0 е задължителен за успеха ви и как да го приложите в своята сфера днес.
„Новите“ движения в маркетинга не са новост, но опитните специалисти знаят, че сега ситуацията е по-различна. Промениха се не само правилата, промениха се клиентите. Книгата предлага солидна рамка, базирана на визия на потребителите – какви са днес и какви ще бъдат утре. Маркетинг 4.0 ще ви осигури предимството, нужно да достигнете до тях по най-ефективния начин.
Читателите много лесно ще се настроят за прехода от традиционния към дигиталния маркетинг благодарение на практическите съвети и интуитивни обяснения, които могат да използват незабавно.
„Огилви за рекламата“ - Дейвид Огилви
„Добрата реклама привлича внимание към продукта, а не към себе си."
„Огилви за рекламата“ представя свеж, на моменти комичен поглед зад кулисите на една индустрия, изградила своя бляскав образ включително с нескопосано надлъгване и манипулиране на предпочитанията на своята аудитория. Макар и пожънал огромен успех, Огилви често иронизира себе си и рекламите, които е създал през своята забележителна кариера. Честен докрай, той разкрива всички тайни в занаят, където подобно знание има огромна практическа полза. Независимо дали искате да преуспеете в света на рекламата, или да се запознаете с това какво стои зад посланията и образите, втълпяващи ви привързаност към продукт или услуга чрез провокации или изкушения, тази книга ще ви отвори очите.
"Според мен великите творчески директори имат способността да въплътят изцяло имиджа на своята агенция... В това отношение никой не може да се сравнява с Дейвид Огилви."
- Майкъл Лий, Списание „Форбс“
„Успешният бранд. Защо силните брандове печелят повече“ - Найджъл Холис
Защо потребителите са готови да заплатят по-високи цени за даден бранд?
Заради по-доброто качество и външен вид, но и заради неговата репутация, твърди Найджъл Холис. Твърде много марки обаче разчитат на отминала слава, а маркетолозите насочват цялото си внимание към изпълнението на конкретните планови задачи, вместо към създаването на смислено различие, което да остави следа в съзнанието на потребителите. Съвременният пазар прелива от стоки, които не възпитават лоялност у потребителите. А именно постоянният потребителски интерес е ключът към дългосрочния успех. Нужно е насочване на вниманието към смислената диференциация: функционална, емоционална и обществена.
В „Успешният бранд” експертът по маркетинг Найджъл Холис поставя акцент върху четирите компонента, въз основа на които се изгражда един смислено различен бранд: цел, изпълнение на обещанията, потребителски отклик и диференциация. Авторът подкрепя своите наблюдения и обобщения с анализи на данни, проучвания, интервюта с изтъкнати маркетолози и примери от практиката на глобални брандове като „Дайсън”, „Джони Уокър”, „Фолксваген”, „Кока-кола” и др.
Найджъл Холис има над тридесетгодишен изследователски опит в областта на маркетинговите комуникации и тяхната роля за изграждането и поддържането на брандове. Четирикратен носител е на наградата „Атикус” за оригинални идеи в областта на маркетинга.
„Маркетинг на позволението“ -Сет Годин ("Permission Marketing").
Авторът преобръща с главата надолу десетилетната концепция за невъзможността да избягаме от маркетинг съобщенията, подчертавайки, че съвременните хора не желаят да получават повече от тях. Bъпpe?и, чe Ceт Гoдин нaпиca ?нигaтa „Map?eтинг нa пoзвoлeниeтo“ пpeди пoчти eднo дeceтилeтиe, днec пpинципитe нa тoзи вид мap?eтинг ca пo-eфe?тивни oт вcя?oгa.
Eфe?тивнaтa pe?лaмa e oчa?вaнa, личнa и yмecтнa!
Bcя?a мap?eтингoвa ?aмпaния cтaвa пo-дoбpa, ?oгaтo ?ъм нeя ce пpибaви eлeмeнт нa пoзвoлeниe. B oпpeдeлeни cлyчaи, пpeминaвaнeтo ?ъм мap?eтинг, ?oйтo paзчитa нa пoзвoлeниeтo, мoжe нaпълнo дa пpoмeни бизнecмoдeлa и cтpy?тypaтa нa пeчaлбa нa дaдeнa ?oмпaния. Днec тoвa e вaлиднo и пpи cъвpeмeнeн инcтpyмeнт ?aтo чaт бoтoвeтe!
„Герила маркетинг“ -Джей Конрад Левинсън ("Guerilla Marketing").
Тази книга обяснява защо вече не е необходимо да похарчим огромна сума, за да се сдобием с публичност.
https://gmarketing.com
"Партизански маркетинг" е Библията на предприемача. Книга, която всеки собственик на фирма не само трябва да има в библиотеката си, а да я прилага постоянно!
Маркетингът безспорно е и изкуство, защото писането е изкуство, рисуването е изкуство, фотографията е изкуство, танците са изкуство, музиката е изкуство, редактирането е изкуство, както и да се действа също е изкуство. Съберете ги на едно място и те образуват маркетинга ? вероятно най-еклектичната форма на изкуство, която светът някога е познавал.
Но засега подминете схващанията, че маркетингът е и наука, и форма на изкуството. Забийте в съзнанието си разбирането, че по същество маркетингът е вид работа. А целта на работата е да трупа печалби. Ако науката и изкуството помагат на една фирма да трупа печалби, вероятно ги направлява някой, който предлага и продава на пазара като партизанин ? собственик на фирма, който преследва конвенционални цели, като печалби и щастие, но ги постига, като използва неконвенционални средства.
Маркетолозите с партизанска нагласа не разчитат на грубата сила на свръхголям маркетингов бюджет. Вместо това се осланят на живото въображение. И печелят от това...
"Марките на любовта" -Кевин Робъртс
Това не е просто книга, а философията на Saatchi&Saatchi, която преобърна рекламния свят и донесе много запомнящи се и наистина променящи пазара и потребителското поведение реклами. Това е книга за любовта отвъд разума, която кара хората да предпочетат Apple пред Windows например. Как трябва да се държи един такъв бранд, каква трябва да бъде неговата комуникация и защо трите най-важни съставки на обичаните марки са интимност, мистерия и сензитивност – отговорите са в това четиво.
"Изповедите на един рекламист" -Дейвид Огилви
Не можем да минем без абсолютно основополагащите правила на рекламата, изведени от Огилви. Разбира се, че сред тях има и такива, които са морално остарели, но трезвият поглед към рекламата си е там, въпреки че Огилви силно е вярвал в емоциите на хората към продукта.
Средства за оценяване:
ТЕСТ 40%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30 %
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30 %