SQBM278D Управление на международната търговия
Анотация:
Курсът “Управление на международната търговия” е аудиторен курс към магистърската програма „Мениджмънт на организационното съвършенство”. Насочен е към запознаване на студентите с основните механизми при управлението на международната търговия на фирмено ниво.
Преподавател(и):
доц. Ирена Николова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
знаят:
1.същността, принципите и структурата за осъществяване на външнотърговската дейност на дадена фирма;
2.тенденциите, практиките и изискванията за търговия в Европа, САЩ и Азия, както и основните дейности, с които трябва да се ангажира мениджъра за реализирането на успешни търговски сделки.
могат:
1.да анализират процесите във фирмата в областта на международната търговия;
2.да прилагат правилата и основните методи, необходими за управление на външнотърговската дейност на фирмата.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Международната дейност в управлението на фирмата
- Управленски модели при международната търговия
- Организация на външнотърговската дейност във фирмата по износа
- Международната търговска камара и търговските термини, регламентирани от нея
- Вътрешнообщностна търговия в страни от ЕС
- Търговия с трети страни
- Организация на външнотърговската дейност във фирмата по вноса
- Плащания в международната търговия
- Финансиране на международната търговия
- Текущо оценяване
Литература по темите:
Инджова, Цв. Техника на външнотърговската дейност, НБУ-ЦДО, пето допълнено издание, 2008.
Николова, И. Финансиране на международната търговия, Издателство на НБУ, 2015.
Sherlock, J., J. Reuvid. The Handbook of International Trade, The Institute of Export, 2008.
Средства за оценяване:
1. Тест
2. Практически задачи/ участие в семинар