SQBM271D Интегрирани системи за управление
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите в детайли със системите за управление и свързаните с тях международни стандарти от сериите ISO, тяхното изграждане и поддържане, одит и развитие, както и съвременните управленски информационни системи от типа ERP, CRM, SCM и др. и спецификата на прилагането им в условията на организацията, както и да подготви студентите за внедряване, одит, сертифициране и поддържане на системи за управление, съответстващи на международните стандарти от сериите ISO.
Преподавател(и):
доц. Кирил Радев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
да определят ролята и ползите от стандартите от сериите ISO
да разработват, внедряват и изпълняват ролята на вътрешни одитори за системи за управление, съответстващи на международните стандарти от сериите ISO;
2) могат:
да използват адекватно терминологията на стандартите от сериите ISO;
да подготвят необходимата документация за вътрешен или външен одит;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения в областта на предмета на курсове от подготвителен блок на магистърска програма „Мениджмънт за организационно съвършенство“
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Същност на интегрираните системи за управление Дигитални инструменти за изграждане и управление на интегрирани системи за управление
- Стандарти за управление от сериите ISO (ISO9001:2015) Разработване и внедряване на интегрирани системи за управление
- Документиране на бизнес процесите при проектирането и експлоатацията на интегрирани системи за управление
- Моделиране и внедряване на интегрирани системи за управление – техники и функции
- Контрол в организациите и онлайн пространството на интегрирани системи за управление
- Защита на електронните данни в интранет и интернет пространство
Литература по темите:
Основна
1. ISO Management Systems, International standards Organisation
2. Total Quality Management and Business Excellence, Published by Routledge
3. Galbraith J. Designing the Customer-Centric Organization: A Guide to Strategy, Structure, and Process, Jossey Bass Business and Management Series
Допълнителна
http://www.efqm.org
http://www.eoq.org
Средства за оценяване:
Практическа разработка 100%