TRIM041 Превод на административни и политически текстове - немски език

Анотация:

• да представи езика на различните административни и политически документи в българската и чуждоезичната култура;

• да развие комуникативната чуждоезикова компетенция, която включва не само лингвистична компетенция, но и отчитане на културните особености, които са залегнали във всеки един дискурс.

• да запознае студентите със сложната структура и стил на различни видове текст от административно-политическия жанр.

прочети още
Писмен и устен превод

Преподавател(и):

доц. Елена Савова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• сложната структура и стил на различни видове текст от административно-политическия жанр;

• подходте към различните видове превод

2) могат:

• могат да разбират, превеждат и предават съдържанието на текстове с разработваната в курса тематика;

• да прилагат правилен подход към особения превод на законодателни текстове


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения на език В на ниво С1/С2 от Общоевропейската езикова рамка и еквивалентни познания по език А. Желателно е също така да имат разнообразни интереси и богата обща култура

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Немски

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Превод на административно-правни документи
  2. Превод на обществено-политическа статия
  3. Сфери и особености на писмената комуникация в политически контекст
  4. Поздравително писмо
  5. Прессъобщение
  6. Изявление
  7. Меморандум
  8. Нота, размяна на ноти
  9. Спогодба, договор

Литература по темите:

Nord, Christiane. Textanalyse und Übersetzen: Theoretische Grundlagen, Methode und didaktische Anwendung einer übersetzungsrelevanten Textanalyse. Tübingen: Julius Gross Verlag, 2009

Standardformulierungen für deutsche Vertragstexte mit Übersetzungen in englischer, französischer und spanischer Sprache. Bearbeitet von: Sprachendienst des Auswärtigen Amts der Bundesrepublik Deutschland. De Gruyter, 2004