MUSD001 Теория на музиката за докторанти

Анотация:

Курсът се състои от 30 часа разпределени в рамките на един семестър и е предназначен за студенти от Докторска програма "Музика", модул "Музикознание и музикално изкуство".

Курсът има за цел да изследва и разгледа от теоретична гледна точка основни модели на работа, организация и структуриране в творчеството на композиторите в рамките на различни жанрове, стилове, или исторически епохи. Курсът ще извлече и синтезира основни закони, принципи и правила във фундаменталните музикално-теоретични дисциплини, както и ще разгледа техните интердисциплинарни и мрежови връзки в един съвременен научен контекст.

прочети още
Музика

Преподавател(и):

проф. Георги Арнаудов  д-р
проф. Явор Конов  д.н.

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса докторанти:

1. Знаят:

• основни и най-съвременни музикално теоретични концепции в областта на музикалната теория.

• основни връзки между теоретичните концепции и развитието на европейските музикални практики в логиката на тяхното историческо развитие.

2. Могат:

• да анализират различни теории и научни концепции спрямо реалното им приложение и функциониране в един съвременен контекст.

• да работят с основни философски и теоретични концепции в европейската музика.
Предварителни изисквания:
Необходимо е докторанта да притежава високо ниво на музикалнотеоретична подготовка, да е завършил пълният курс на обучение по фундаменталните музикално-теоретични дисциплини хармония, полифония, музикален анализ, солфеж.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Съобразен е с темата на докторанта и се изготвя индивидуално. Той се съставя всеки семестър и в зависимост от цялостното развитие на студента. Този курс е обвързан тясно с другите курсове в програмата, особено ако тя е индивидуална.

Литература по темите:

• Benward, Bruce, Barbara Garvey Jackson, and Bruce R. Jackson. (2000). Practical Beginning Theory: A Fundamentals Worktext, 8th edition, Boston: McGraw-Hill.

• Brown, James Murray (1967). A Handbook of Musical Knowledge, 2 vols. London: Trinity College of Music.

• Chase, Wayne (2006). How Music REALLY Works!, second edition. Vancouver, Canada: Roedy Black Publishing.

• Hewitt, Michael (2008). Music Theory for Computer Musicians. USA: Cengage Learning.

• Lawn, Richard J., and Jeffrey L. Hellmer (1996). Jazz Theory and Practice. [N.p.]: Alfred Publishing Co.

• Meyer, Leonard B. (1961) Emotion and Meaning in Music. Chicago: University Of Chicago Press.

• Meyer, Leonard B. (1997) Music, the Arts, and Ideas: Patterns and Predictions in Twentieth-Century Culture, University of Chicago Press. 349 p.

• Meyer, Leonard B. (1997) Style and Music: Theory, History, and Ideology. Chicago: University оf Chicago Press.

• Miguel, Roig-Francoli (2011). Harmony in Context, Second edition, McGraw-Hill Higher Education.

• Seashore, Carl (1933). Approaches to the Science of Music and Speech. Iowa City: The University.

• Seashore, Carl (1938). Psychology of Music, New York, London, McGraw-Hill Book Company, Inc.

• Sorce, Richard (1995). Music Theory for the Music Professional. [N.p.]: Ardsley House.

• Wollheim, Richard. (1968) Art and Its Objects: an Introduction to Aesthetics. New York: Harper & Row, 1968.

• Yamaguchi, Masaya (2006). The Complete Thesaurus of Musical Scales, revised edition. New York: Masaya Music Services.

Средства за оценяване:

Текущо оценяване:

Писмено изложение - 50%

Практическа разработка - 50%

Финално оценяване:

Презентация - 50%

Събеседване - 50%