ADMD231 Изследователски семинар
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
Дисциплината изучава:
• Различните възможности за представяне на научен текст.
• Способите на защита и оборване на изследователски тези.
Цели на курса:
• Да постигне аргументация и убедителност при работата с научни текстове.
• Да помогне на докторантите да изградят умения за ефективно представяне и защита на научен текст.

Преподавател(и):
проф. Людмил Георгиев д-р
доц. Юлияна Гълъбинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ
• Докторантът ще може да създава и интерпретира нови знания чрез собствени изследвания и наблюдения
• Ще се научи на самостоятелна инициативност.
• Ще извършва информирана преценка по сложни въпроси свързани с дискутирането на научен текст.
• Ще представя идеите и заключенията си ясно и ефективно пред специалисти и студенти
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Как да формират представите си за научен текст;
• Как да определят и обосноват наличието на научен проблем, използвайки специализирани и систематизирани знания за извършване на критичен анализ и за синтезиране на нови идеи;
• Как да структурират аргументи и да водят насочена дискусия по даден научен проблем;
• Как да представят знания и разбиране на най-високо равнище, не само при провеждането на научни изследвания в областта на публичната администрация, но и в близки научни области;
• Как да проведат успешно защитата на своята дисертация.
2) могат:
• Да представят мнение по даден научен текст;
• Да защитават и оборват аргументирано научни тези и становища;
• Да участват в дискусия по научна тема;
Курсът предоставя знания, умения и компетентности, които са в съответствие с Националната квалификационна рамка, приета с Решение № 96 на Министерския съвет от 02.02.2012 г.
Предварителни изисквания:
ПРЕДВАРИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ
Студентите да имат знания и/или умения:
• записан курс „Изследователски методи в публичната администрация“
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар в извън учебно време
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Обсъждане на изпълнението на научно-образователната програма на докторанта
- Оценка на готовността на докторанта за преминаване на съответния етап от процедурата по подготовка на научния текст
- Представяне на предварителен цялостен текст или части на дисертационен труд по дадената тема
- Представяне и обсъждане на съвети и препоръки при защита на дисертацията
- Представяне на писмени мнения по представените от докторантите материали
Литература по темите:
1. Х.Белоев, Тасев Г., ( 2008) Наръчник на докторанта,ч.II,Русе,184с. [ISBN 978-954-712-427-1]
2. Тасев Г.,Д.Георгиева,С.Ковачева ( 2009) Методология на научното изследване. Как се разработва докторска дисертация .-С.,180с. [ISBN 978-954-323-527-8.
3. Тасев Г. ( 2009) Тълковен речник на научни термини.-С.,58 с.[ISBN 978-954-323-585-8].
4. Тасев Г. ( 2009) Ерратология или как да се избегнат най-често срещаните грешки при разработване на дисертация.-С.,60с.[ISBN 978-954-323-573-5].
5. РЪКОВОДСТВО: Как да използваме ефективно електронни книги/ електронни учебници в преподаването и ученето http://www.adam-europe.eu/prj/5928/prj/GUIDE_final_BG.pdf
Средства за оценяване:
ПРОЦЕНТНО УЧАСТИЕ НА ФОРМИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНА ОЦЕНКА
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ТЕСТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%
ПОРТФОЛИО
УСТЕН ИЗПИТ- презентация 100%
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
Задължително студентите трябва да бъдат изпитани устно и писмено. При комбинираната оценка също се спазва това правило.