ADMD120 Изследователски методи в публичната администрация
Анотация:
Дисциплината изучава:
• Подготовката и провеждането на научни изследвания в областта на Публичната администрация.
• Прилагането на изследователски методи и модели за постигане на целенасочени теоретико-практически резултати.
• Създаването и прилагането на изследователски проекти.
• Предлагането на научно-изследователските продукти на заинтересованите ползватели (бизнеса, неправителствените организации и др.).
Цели на курса:
• Да бъдат усвоени знанията и уменията за резултатни научни изследвания в областта на публичната администрация.
• Да се развият умения за рационалното набиране на данни и осъществяване на социологически, социално - икономически и математико – статистически анализи на процеси в публичната сфера.

Преподавател(и):
проф. Людмил Георгиев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ:
Компетентности за самостоятелност и отговорност: да притежават способност за самостоятелна оценка и подбор на тематиката, заглавието и структурата на проекта за докторска дисертация; отговорност при спазването на всички срокове за подготовка на отделниче части от дисертацията;
Компетентности за учене: да показват последователност и интерес към системното усвояване на новостите в методите за подбор, натрупване и анализиране на необходимата информация.
Комуникативни и социални компетентности: да са в състояние да синтезират качествени изводи от осъществяваните изследвания и да ги представят разбираемо и убедително пред специализирана професионална среда.
Професионални компетентности: · да разбират детайлно техниките, прилагани за научни
изследвания и сложни академични проучвания; да извършват информирани преценки по
сложни въпроси в съответната област, често в отсъствието на пълни данни, както и да представят идеите и заключенията си ясно и ефективно пред специалисти и неспециалисти; да притежават способност за развитие в сложни условия ангажирайки се с важни научни, социални и нравствени проблеми, възникващи в процеса на работата или обучението;
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Методическият подход и инструментариум за анализ на теоретични и практически проблеми;
• Историческият контекст и причинността за появата и развитието на сложни явления от научната област;
• Терминологичната мрежа употребявана в научната област и в съседни на нея области за да опишат отношенията на взаимосвързани процеси и резултати;
• Научните подходи за съставянето на анкети с изследователски въпроси, за специфицирането на зависими и независими вариации, за проверка на адекватността и валидността на изследователски конструкция и дизайнирането на изследователски проекти;
• Множеството изследователски практики използвани в публичната администрация и политика, включващи: лабораторни и теренни изследвания, съдържателен анализ на проучвания, подробно интервюиране и др.;
2) могат:
• Да обясняват изследователския процес, изследователските принципи и умения;
• Да реализират връзката между теорията и изследователската практика;
• Да разбират важността на изследователската етика и да я интегрират в изследователския процес;
• Да могат да събират, да обсъждат критично и да прилагат емпиричния материал по даден научен или практически проблем;
• Да създават, да представят пред специалисти и неспециалисти и аргументирано да защитават оригинален научен труд, допълващ съществуващи вече знания в областта или даващ нови знания;
• Да продължават изследванията в съответната научна област на все по-сложни равнища, като допринасят за развитието на нови техники, идеи или подходи;
• Да създадат научно-изследователско предложение от което в бъдеще да произлязат стойностни научни публикации;
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- 1. Начало на изследователски проект - предварителна подготовка 2. Съставяне на описанието на проекта 3. Съставяне на проекта за изпълнение. 4. Оценяване на възможните варианти. 5. Моделиране на изследователския проект 6. Набиране на данни (въпроси и въпросници) 7. Защита на проекта, изследователските данни и други етични въпроси 8. Вторичен анализ на данните – намиране и анализиране на съществуващите данни 9. Комбиниране на индикаторите и конструиране на индексите 10. Комунициране на изследователските резултати и завършване на проекта
Литература по темите:
Popular Research Methods Books
Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (Paperback)
by John W. Creswell (shelved 9 times as research-methods)
avg rating 3.69 — 1,429 ratings — published 1994
Designing Social Inquiry: Scientific Inference in Qualitative Research (Paperback)
by Gary King (shelved 9 times as research-methods)
avg rating 3.23 — 455 ratings — published 1994
Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches (Paperback)
by John W. Creswell (shelved 7 times as research-methods)
avg rating 3.81 — 476 ratings — published 1997
The Craft of Research (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing)
by Wayne C. Booth (shelved 6 times as research-methods)
avg rating 3.85 — 2,087 ratings — published 1995
The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research (Paperback)
by Barney G. Glaser (shelved 5 times as research-methods)
avg rating 3.94 — 254 ratings — published 1967
Case Study Research: Design and Methods (Applied Social Research Methods)
by Robert K. Yin (shelved 5 times as research-methods)
avg rating 3.78 — 438 ratings — published 1984
Social Research Methods (Paperback)
by Alan Bryman (shelved 4 times as research-methods)
avg rating 3.31 — 373 ratings — published 2001
Writing Ethnographic Fieldnotes (Paperback)
by Robert M. Emerson (shelved 4 times as research-methods)
avg rating 3.64 — 489 ratings — published 1995
Interviews: Learning the Craft of Qualitative Research Interviewing (Paperback)
by Steinar Kvale (shelved 4 times as research-methods)
avg rating 3.51 — 146 ratings — published 1996
Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory (Paperback)
by Juliet Corbin (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 3.87 — 171 ratings — published 1990
Qualitative Research and Case Study Applications in Education: Revised and Expanded from Case Study Research in Education (Paperback)
by Sharan B. Merriam (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 3.68 — 98 ratings — published 1997
Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (Paperback)
by Matthew B. Miles (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 4.12 — 193 ratings — published 1994
Naturalistic Inquiry (Hardcover)
by Yvonna S. Lincoln (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 4.24 — 63 ratings — published 1985
Constructing Grounded Theory: A Practical Guide Through Qualitative Analysis (Paperback)
by Kathy C. Charmaz (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 3.90 — 224 ratings — published 2006
The Coding Manual for Qualitative Researchers (Paperback)
by Johnny Saldana (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 4.10 — 111 ratings — published 2009
Qualitative Data Analysis with NVivo (Paperback)
by Patricia Bazeley (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 4.17 — 50 ratings — published 2007
Designing and Conducting Mixed Methods Research (Paperback)
by John W. Creswell (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 3.97 — 89 ratings — published 2006
Writing Up Qualitative Research (Paperback)
by Harry F. Wolcott (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 3.67 — 87 ratings — published 1990
Survey Research Methods, Third Edition (Applied Social Research Methods Series Volume 1)
by Floyd J. Fowler Jr. (shelved 3 times as research-methods)
avg rating 3.64 — 92 ratings — published 1984
Case Studies and Theory Development in the Social Sciences (Bcsia Studies in International Security) (Belfer Center Studies in International Security)
by Alexander L. George (shelved 2 times as research-methods)
avg rating 3.77 — 132 ratings — published 2005
Evaluation: A Systematic Approach (Hardcover)
by Peter H. Rossi (shelved 2 times as research-methods)
avg rating 3.16 — 128 ratings — published 1979
Conduct Your Own Survey P (Paperback)
by Priscilla Salant (shelved 2 times as research-methods)
avg rating 3.33 — 40 ratings — published 1994
Writing Your Journal Article in 12 Weeks: A Guide to Academic Publishing Success (Paperback)
Средства за оценяване:
ПРОЦЕНТНО УЧАСТИЕ НА ФОРМИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНА ОЦЕНКА
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ТЕСТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 40%
ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧАИ 50%
ПОРТФОЛИО
УСТЕН ИЗПИТ
УЧАСТИЕ В ДИСКУСИИТЕ 10%