MBAM706 Проект Маркетинг на финансовите услуги
Анотация:
Проектът следва да има практико-приложен характер. Той трябва да отразява резултатите от самостоятелните проучвания, интерпретации и заключения на студента. Изводите и заключенията от анализа следва да бъдат илюстрирани с подходящи приложения - таблици, графики, диаграми, финансови документи, рекламни материали и други.
Преподавател(и):
проф. Галина Младенова д-р
гл. ас. Надя Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• спецификата на финансовите продукти и отражението на тази специфика върху маркетинга им.
• особеностите на прилагане на маркетинговата концепция в управлението на финансовите институции.
• особеностите на поведението на клиентите на финансовите институции и разработването на целевия им пазар
• процеса на управление на взаимоотношенията с клиентите на финансовите институции
• спецификата на маркетинговия микс на финансовите институции и неговото планиране
2) могат:
• да анализират и оценяват маркетинговата дейност на финансовите институции
• да използват различни маркетингови метрики и да интерпретират техните стойности и зависимости между тях
• да участват при разработване на целевия пазар на финансовите институции
• да анализират и планират елементите на маркетинговия микс на финансовите институции
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Студентите трябва да имат основни знания по маркетинг
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- „Пакетни продукти”, предлагани от финансовите институции: предимства за клиентите; предимства за институциите. Процес на формиране на пакетния продукт. Примери за пакетни продукти: сравнителен анализ.
- Финансовата грамотност на българското население и влиянието й върху потребителското поведение.
- Служителите като фактор за развитие на взаимоотношенията на финансовата институция с клиентите й (стандарти за обслужване на клиентите).
- Управление на оплакванията и предложенията на клиентите във финансовите институции.
Литература по темите:
• Дрю, С. Реинженеринг на финансовите услуги. Делфин прес, 1995.
• Младенова Г. Маркетинг на финансовите услуги, УИК, 2011.
• Мейсън, А., Б. Хой. Маркетинг на финансовите услуги, МБИ, 2002.
• Младенова Г. Маркетинг във финансовите институции, УИ „Стопанство”, 2006, 2011.
• Стефенсон, Р. Маркетинг финансовьiх услуг, Вершина, 2007.
• Харисън, Т. Маркетинг на финансовите услуги. Класика и стил, 2004.
• Cox, D., Fardon M. Financial Services. Bath Press, 1996.
• Donnelly, J. H. , L. L. Berry and T. W. Thompson. Marketing Financial Services: A Strategic Vision. Irwin Professional Pub. 1985.
• Ehrlich, E., D. Fanelli. The Financial Services Marketing Handbook: Tactics and Techniques that Produce Results. Bloomberg Press; 2004.
• Ennew, C. T. Watkins, M. Wright. Marketing Financial Services. 2nd ed. Butterworth Heinemann, 2000.
• Ennew, C., N. Waite. Financial Services Marketing: An international guide to principles and practice. Butterworth-Heinemann; 2006.
• Estelami, H. Marketing Financial Services. Dog Ear Publishing, LLC. 2-nd ed., 2006.
• Farquhar, J., A. Meidan. Marketing Financial Services. Palgrave Macmillan; 2-nd ed. 2010.
• Lynda Swenson. Marketing of financial services. International Banking Institute, Sofia.
• Burton D. Financial Services and the Consumer. Routledge, London, 1994.
• Donnely, J.H. Berry L.L. Marketing Financial Services. DJ-Irwin,1985.
• Stephenson, R. Marketing Planning For Financial Services. Gower Pub. Co. 2005.