OOKY172 Аз като роля. Театрални игри за не-актьори

Анотация:

Да подпомогне студента в описване на личността му във връзка с околния свят-ситуации,места,групи от хора, отделни личности ……………………………………………………………………………..

•…Да подложи на анализ поведението на отделната личност с цел подпомагане на развитието и и постигането на определени цели ………………………………………………………………………………..

•…Да предложи възможности за навлизане в театралните техники като култура на бита и в последствие използването на техниките в конкретни житейски ситуации… ……………………………………………………………………………..

•…Да подпомогне личността да се възприема и описва като динамичен ролеви потенциал , като се съпоставя с литературни и драматургични аналози ………………………………………………………………………………..

.……Да предостави възможност на студента да направи малък проект-презентация на самия себе си /социална роля-какво искам и как изглеждам/ , предназначена за публична демострация във формата на театрален жанр/пърформънс,визуален пърформънс,ревю, изложба/…………………………………………………………………………..

прочети още
Курсове по изкуства и социални умения

Преподавател(и):

проф. Възкресия Вихърова  д-р
доц. Антоанета Петрова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1) знаят:

.…Елементи от системата на Станиславски /задача,действие,противодействие,външна и вътрешна характерност/

•…Други ролеви теории за поведението на човека

•Структурата на малката театрална форма

2) могат:

•Да използуват театрални техники с помощта на които да извършват процес на “театрализиране” на определени житейски ситуации

. Да контролират в степен поведението си спрямо желанията си
Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Упражнения

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Кой съм аз? /изследване ролевия потенциал на личността чрез елементите и техниките на Системата на К.С. Станиславски за възпитаване на актьорска техника/
  2. Кой съм аз? /изследване ролевия потенциал на личността чрез елементите и техниките на Системата на К.С. Станиславски за възпитаване на актьорска техника/
  3. .Какво искам, как го постигам и как изглеждам? Елементи на ролята-вътрешна и външна характерност
  4. .Какво искам? /задача, действие, противодействие, пречещи и помагащи обстоятелства- демонстрации, документиране ,анализ/
  5. .Как го постигам? /форми и начини на провеждане на основното ми действие, свръх-свръх задача на личността-демонстрации, документиране, анализ/

Литература по темите:

1.Станиславски, К. С. „Работата на актьора над ролята.”, София: Наука и изкуство, 1977.

2.Станиславски, К. С. „Работата на актьора над себе си. I част.”, София: Наука и изкуство, 1981

3.Станиславски, К.С., Мисли за театъра. Извадки от бележниците. 1898-1936. Театрален бюлетин, 1984/1, 59-92

4.Гротовски, Йежи, Към беден театър, в: Театрален бюлетин, 1984/ 2, 3, 4

5.Гротовски, Йежи, Странстване към театъра на изворите, в: Театрален бюлетин, 1981/2

6.Баро, Жан-Луи, Езикът на тялото, в: Театрален бюлетин, 1982/ 4

7.„Рей, Кенет, Физическият живот на актьора, Разговор с П.Брук и А.Ноубъл, Театрален бюлетин, 1984/5, с.77-85

Средства за оценяване:

предварително подготвени 3мин. презентации.