OOKY168 Модата като изкуство
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите с пресечните точки между модата и изкуството, като ги преведе през основната терминология в модния дизайн, теченията в съвременното изкуство, повлияли на работата на различни дизайнери, и творчеството на самите дизайнери, преминаващи отвъд утилитарността на облеклото и оставящи ярки и запомнящи се следи във визуалната култура.
Преподавател(и):
доц. Яна Дворецка д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Завършилите курса студенти познават основната терминология в модата (пазарни категории, модни столици, моден цикъл, фактори за движението на модата), съвременните течения в изобразителното изкуство, както и някои от най-големите имена в авангардната мода.
Предварителни изисквания:
Не са необходими предварителни знания и умения.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Упражнения
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Основни понятия I
- Основни понятия II
- Форма и стил в модата
- Силуетът в модата
- Изразни средства в проектирането на облекло
- Функции на облеклото
- Устойчива мода
- Абстракционизмът в изкуството и модата
- Деконструктивизмът в архитектурата и модата
- Popart в изкуството и модата
- Големите дизайнери: Мартин Марджела
- Големите дизайнери: Рей Кавакубо
- Големите дизайнери: Хюсеин Чалаян
- Големите дизайнери: Алекзандър Маккуин
- Конферанс
Литература по темите:
Simmel, G., Fashion, The American Journal of Sociology, Vol. 62, No. 6 (May, 1957)
Lurie, A., The Language of Clothes, Holt Paperbacks, 2000
Crane, D., Fashion and Its Social Agendas, The University of Chicago Press, 2000
Veblen, T., The Theory of the Leisure Class, Oxford University Press, 2007
Veblen, T., Conspicious Consumption, Penguin Books, 2005
Davis, F., Fashion, Culture and Identity, The University of Chicago Press, 1992
Sullivan, J.R., E. Ferington, (ed.), All The Rage A History of Fashion and Trends, Caxton Publishing Group, London, 2004
Koda, H., Extreme Beauty: The Body Transformed, The Metropolitan Museum of Art, 2005
Harms, E., The Psychology of Clothes, The American Journal of Sociology, Vol. 44, No. 2. (Sep., 1938)
Laver, J., Costume and Fashion A Concise History, Thames & Hudson, 2002
Barnard, M., Fashion As Communication, Routledge, 2002