OOKY163 Рекламна графика
Анотация:
Обучението в курса включва разнообразни упражнения по рисуване и стилизация на природни форми, изучаване на стилизацията и орнамента в различните култури на Европа и Азия, възникване на различните стилове в огнаменталното / декоративно изкуство и влиянието им върху съвременните тенденции в графичния дизайн и рекламна графика.
Като резултат от обучението в курса студентите ще имат не само общ поглед върху рекламната графика, но ще могат и да анализират съществуващите примери, ще могат да създават стилизации на растителни форми и животни, да ги трансформират в запазени знаци (лога) и да брандират рекламни материали с тях.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
доц. Дамян Дамянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Мястото на стилизацията и орнамента в съвременния рекламен дизайн;
• Стилове и разновидности на стилизирането. Примери от Европа, Азия и Америка;
• За ролята на илюстрацията и типографията в рекламния дизайн.
2) могат:
• Стилизират растителни и животински форми;
• Да изграждат фризови композиции със стилизирани елементи;
• Да реализират проекти за лога с различно предназначение;
• Да скицират и реализират идеи за стикери – илюстративен подход.
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Упражнения
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Лекция.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Примери. Задаване на индивидуална тема.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект. Типография.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект. Типография.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект. Цветови решения.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект. Цветови решения.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Конферанс.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Изготвяне на лого или емблема.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Изготвяне на лого или емблема.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Изготвяне на лого или емблема.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Изготвяне на лого или емблема.
- Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Конферанс.
- Конферанс.
Литература по темите:
На български език:
• Паркър, Р., Професионален дизайн в рекламата, СофтПрес, (12.11.2006)
• Тейлър, Д., Бранд визия, Дамян Яков, 2008
• Деянов, П.,Психоанализа и рекламна символика, 2005
• На руски език:
• Анна Блейз, “История в костюмах от фараон до денди”, изд. “Олма - Пресс”, 2002
• Г.С. Маслова,”Народная одежда в восточнославянских традиционньix обьiчаях и обредах XIX - начала XX в.”, изд. Наука, 1984
На английски език:
• Trilling, James. Ornament. A Modern Perspective. Samuel and Althea Stroum Book, 2003.
• Vanve, EMary.A. Architectural decoration and ornament. Vance Bibliographies, 1981
• Trilling, James. The Language of Ornament. Thames & Hudson, 2001
• Merne, John G.. A Handbook of Celtic Ornament. Dover Publications, 2002.
• Jones, Owen. Ornament. The Grammar of Ornament. New York, Courier Dover Publications, 1987.
• Fenn, Amor. Abstract design and how to create it. New York, Courier Dover Publications, 2010.