OOKY163 Рекламна графика

Анотация:

Обучението в курса включва разнообразни упражнения по рисуване и стилизация на природни форми, изучаване на стилизацията и орнамента в различните култури на Европа и Азия, възникване на различните стилове в огнаменталното / декоративно изкуство и влиянието им върху съвременните тенденции в графичния дизайн и рекламна графика.

Като резултат от обучението в курса студентите ще имат не само общ поглед върху рекламната графика, но ще могат и да анализират съществуващите примери, ще могат да създават стилизации на растителни форми и животни, да ги трансформират в запазени знаци (лога) и да брандират рекламни материали с тях.

прочети още
Курсове по изкуства и социални умения

Преподавател(и):

доц. Калина Христова  д-р
доц. Дамян Дамянов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Мястото на стилизацията и орнамента в съвременния рекламен дизайн;

• Стилове и разновидности на стилизирането. Примери от Европа, Азия и Америка;

• За ролята на илюстрацията и типографията в рекламния дизайн.

2) могат:

• Стилизират растителни и животински форми;

• Да изграждат фризови композиции със стилизирани елементи;

• Да реализират проекти за лога с различно предназначение;

• Да скицират и реализират идеи за стикери – илюстративен подход.
Предварителни изисквания:
Няма.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Упражнения

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Лекция.
  2. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Примери. Задаване на индивидуална тема.
  3. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект.
  4. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект.
  5. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект. Типография.
  6. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект. Типография.
  7. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект. Цветови решения.
  8. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Разглеждане на проект. Цветови решения.
  9. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Конферанс.
  10. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Изготвяне на лого или емблема.
  11. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Изготвяне на лого или емблема.
  12. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Изготвяне на лого или емблема.
  13. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Изготвяне на лого или емблема.
  14. Стилизация на орнамент, флорален мотив или животно. Конферанс.
  15. Конферанс.

Литература по темите:

На български език:

• Паркър, Р., Професионален дизайн в рекламата, СофтПрес, (12.11.2006)

• Тейлър, Д., Бранд визия, Дамян Яков, 2008

• Деянов, П.,Психоанализа и рекламна символика, 2005

• На руски език:

• Анна Блейз, “История в костюмах от фараон до денди”, изд. “Олма - Пресс”, 2002

• Г.С. Маслова,”Народная одежда в восточнославянских традиционньix обьiчаях и обредах XIX - начала XX в.”, изд. Наука, 1984

На английски език:

• Trilling, James. Ornament. A Modern Perspective. Samuel and Althea Stroum Book, 2003.

• Vanve, EMary.A. Architectural decoration and ornament. Vance Bibliographies, 1981

• Trilling, James. The Language of Ornament. Thames & Hudson, 2001

• Merne, John G.. A Handbook of Celtic Ornament. Dover Publications, 2002.

• Jones, Owen. Ornament. The Grammar of Ornament. New York, Courier Dover Publications, 1987.

• Fenn, Amor. Abstract design and how to create it. New York, Courier Dover Publications, 2010.