OOKY123 Говорни техники
Анотация:
Курсът е с практическа насоченост, в който студентите ще изградят умения за правилен говор (артикулация, дишане, фонация и дикция). Ще усъвършенстват уменията си за вербална и невербална комуникация и ще усвоят различни говорни и езикови стратегии, чрез които да подобрят качеството на собствените си езикови изказвания.
Преподавател(и):
доц. Екатерина Тодорова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Артикулационните, фонетични и фонологични характеристики на говорните звукове в българския език; правоговорните правила във фонетиката, морфологията, синтаксиса и лексиката на българския език; вербалните и невербалните комуникативни средства за добро публично представяне.
2) могат:
• Да демонстрират правоговорна реч, с чиста артикулация, правилно говорно дишане и добра дикция.
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Упражнения
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Бъчварова Б., Б. Георгиев, В. Игнатов (2007). Езикова култура. С., Изд. на НБУ
2. Бъчварова Б., Б. Георгиев (2010). Сборник с тестове по езикова култура с ключове за решаването им. С., Изд. на НБУ
3. Йорданов К., К. Линклейтър, Ц. Йорданова (2007). Психо-физически подходи в гласово-говорното възпитание на актьора. С., Изд. Аб
4. Кръстев Б. (2005). Популярна реторика, С., Изд. Наука и изкуство.
5. Сотирова Е., Е. Иванова (2007). Говорна техника. Ш., Изд. Епископ Константин Преславски.
6. Тилков, Д., Т. Бояджиев (2003). Българска фонетика. С., Изд. на БАН
7. Тодорова Е. (2014). Артикулационни нарушения ( ръководство за терапия). С., Изд. на НБУ
Средства за оценяване:
1. Практическа задача
2. Практическа задача