OOKY123 Говорни техники

Анотация:

Курсът е с практическа насоченост, в който студентите ще изградят умения за правилен говор (артикулация, дишане, фонация и дикция). Ще усъвършенстват уменията си за вербална и невербална комуникация и ще усвоят различни говорни и езикови стратегии, чрез които да подобрят качеството на собствените си езикови изказвания.

прочети още
Курсове по изкуства и социални умения

Преподавател(и):

доц. Екатерина Тодорова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Артикулационните, фонетични и фонологични характеристики на говорните звукове в българския език; правоговорните правила във фонетиката, морфологията, синтаксиса и лексиката на българския език; вербалните и невербалните комуникативни средства за добро публично представяне.

2) могат:

• Да демонстрират правоговорна реч, с чиста артикулация, правилно говорно дишане и добра дикция.


Предварителни изисквания:
Няма.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Упражнения

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Бъчварова Б., Б. Георгиев, В. Игнатов (2007). Езикова култура. С., Изд. на НБУ

2. Бъчварова Б., Б. Георгиев (2010). Сборник с тестове по езикова култура с ключове за решаването им. С., Изд. на НБУ

3. Йорданов К., К. Линклейтър, Ц. Йорданова (2007). Психо-физически подходи в гласово-говорното възпитание на актьора. С., Изд. Аб

4. Кръстев Б. (2005). Популярна реторика, С., Изд. Наука и изкуство.

5. Сотирова Е., Е. Иванова (2007). Говорна техника. Ш., Изд. Епископ Константин Преславски.

6. Тилков, Д., Т. Бояджиев (2003). Българска фонетика. С., Изд. на БАН

7. Тодорова Е. (2014). Артикулационни нарушения ( ръководство за терапия). С., Изд. на НБУ

Средства за оценяване:

1. Практическа задача

2. Практическа задача