GEOM201D Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма
Анотация:
Курсът има за цел да развие знания у студентите, свързани със същността на туроператорската и турагентска дейност в България и в световен мащаб, което по-конкретно се изразява във видовете туристически агенции, осъществяваните от тях дейности, подготовка, планиране, организиране и продажба на туристически пътувания с обща цена.
Преподавател(и):
доц. Теодора Ризова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
1) знаят:
- Основните понятия и дефиниции в туроператорската и турагентска дейност;
- Възникването и развитието на туристическите агенции в България и света;
- Основните дейности на туристическите агенции;
- Класификацията на туристическите агенции;
- Ролята и значението на туристическите агенции;
- Елементите на туристическия продукт;
- Етапите на разработване на туристическото пътуване с обща цена;
2) могат:
- Да анализират туристическото търсене и предлагане в контекста на туроператорската дейност;
- Да анализират конкурентните предимства на туристическите агенции;
- Да разработват туристическо пътуване с обща цена;
- Да калкулират цената на туристическите пътувания;
- Да спазват правилата и изискванията при провеждане на туристическите пътувания с обща цена;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Въведение в туризма;
- Туристически ресурси;
- География на туризма;
- Маркетинг в туризма;
- Управление на туризма.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Георгиев Асен, М. Василева, Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма, Аскони издат, С., 2003
2. Воденска Мария, Посредническа дейност в туризма, С., 2007
3. Емилова Ирена, Влиянието на фирмената политика върху конкурентоспособността на туристическите агенции, С., 2005
4. Нешков Марин, Технология и организация на туристическата дейност, С., НБУ, 1995
5. Станкова Мария, Туроператорска и транспортна дейност, Благоевград, ЮЗУ, 2003
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%