MBAM673D Индустрия на гостоприемството
Анотация:
Курсът запознава студентите със съвременното състояние на индустрията на гостоприемството, с нейното историческо развитие, със международните стандарти на обслужване на най-известните хотелски вериги в света, с правната регулация на туристическия бизнес в европейските държави членки на ЕС и с особеностите на функционирането на индустрията на гостоприемството.
Преподавател(и):
доц. Михаил Михайлов д-р
доц. Теодора Ризова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Студентите ще усвоят знания относно същността, структурата и основните понятия на индустрията на гостоприемството
Ще познават нормативната база относно категоризацията и провеждането на туристически дейности в дестинации от ЕС и др.
Ще придобият знания за моделите на организация на туристическия бизнес в индустрията на гостоприемството
2) могат:
да организират туристическите дейности в различните средства за подслон и места за настаняване и в хотелските вериги
ще могат да подбират, ръководят и атестират кадрите в индустрията на гостоприемството според нормативните изсквания.
ще могат да прилагат иновативни ситеми за мениджмънт в туристическите предприятия на индустрията на гостоприемството
Предварителни изисквания:
Студентите е необходимо да имат знания по основи на туризма, въведение в икономиката на туризма.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Д.И. Елканова, Д.А. Осипов, В.В. Романов, Е.В. Сорокина
Основы индустрии гостеприимства
П. Пеев, Икономика и менеджмънт в ресторантьорството, ISBN 954-568-004-Х
Гаранина Е.Н. Гостеприимство – динамичная индустрия // Парад отелей. 2004. № 6.
Пивоварова М.А. Стратегии привлечения клиентов в индустрии гостеприимства // Маркетинг в России и за рубежом. 2000. № 2.
Ляпина И.Ю. Гостиничное дело. Организация и технология гостиничного обслуживания: Учебник. 2-е изд., стер. М.: Издательский центр «Академия», 2002
Средства за оценяване:
тест- 50%
писмена задача- 50%