MBAM636D Мениджмънт на развлекателната индустрия
Анотация:
Този курс обхваща понятийния апарат и терминологичните уточнения в организационните форми на развлекателната индустрия, маркетинга и оперативния мениджмънт, управлението на различните области от развлекателната индустрия в контекста на туризма и неговите форми на развлечение - музикалното творчество, театърът, киното, културни събития, спа и уелнес, пасивният спорт и други. Вниманието се акцентира и върху организацията на производствената дейност и реализацията на продуктите на развлекателната индустрия.
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
Симон Янков
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) ще знаят:
• Състоянието и развитието на развлекателната индустрия
• Спецификата на развлекателната индустрия в контекста на туризма.
• Значението на музиката, киното, театърът, хазарта, спа и уелнес, пасивния спорт и др. за развитието на туризма.
2) ще могат да:
• Организират производствената дейност на развлекателната индустрия
• Реализират продуктите на развлекателната индустрия
• Разработват проекти в развлекателната индустрия
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Управление на туризма
- Културен туризъм
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в развлекателната индустрия. Понятиен апарат и терминологични уточнения
- Маркетинг в развлекателната индустрия
- Стратегическо планиране и избор на стратегия в развлекателната индустрия
- Оперативен мениджмънт на развлекателната индустрия -теоретични въпроси
- Системи за управление и ресурсна осигуреност на управлението в развлекателната индустрия
- Менажиране и стил на управление на развлекателната индустрия
- Театрални форми на развлечения
- Музикални форми на развлечения
- Форми на развлечения в нощните заведения
- Киното като форма на развлечение
- Хазартни форми на развлечения
- Познавателни форми на развлечения
- Културните събития като форма на развлечение
- Спа и уелнес като форма на развлечение
- Пасивният спорт като форма на развлечение
Литература по темите:
Основна:
Емилова, И., Мениджмънт на развлекателната индустрия, НБУ, София, 2018
Допълнителна:
Рибов М., И. Емилова и др., Туризмът в ерата на развлекателната индустрия, Тракия М, С., 2008.
Diamond, J. & E. Diamond. The world of fashion. (2nd ed.), N.Y., Fairchild, 1997
Goel, V. & P. Pirolli. The structure of Design Problem Spaces. Cognitive Science, 16, 1992
Silberberg, T., Cultural tourism and business: opportunities for museum and heritage sites, Tourism management, 5/1995
Рибов М., И. Емилова, др., сборник студии, Туризмът в ерата на развлекателната индустрия, Тракия М, С., 2008.
Допълнителна:
Божков, А., Изобразително изкуство: видове и жанрове, С., Наука и изкуство, 1963
Николов, Н., Празниците на българите с легенди и предания, С., 2004
Diamond, J. & E. Diamond. The world of fashion. (2nd ed.), N.Y., Fairchild, 1997
Goel, V. & P. Pirolli. The structure of Design Problem Spaces. Cognitive Science, 16, 1992
Недков, С., Музей и музеология, 2002
Silberberg, T., Cultural tourism and business: opportunities for museum and heritage sites, Tourism management, 5/1995
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА ИЛИ УЧАСТИЕ В СЕМИНАР 50%