APTM302D Управление на събития
Анотация:
К
Курсът "Управление на събития" въвежда в историята на специалните събития и развитието им до днес. Той запознава с видовете специални събития и тяхното планиране, организиране и реализиране. Основните теми, които включва курса са свързани с подготовката на тяхната творческа, логистична и финансова част. Курсът запознава с детайли с организирането на творческите и техническите екипи, с реализирането на комуникационната политика и работата с медиите в едно специално събитие. Спецификата на събитийния мениджмънт и връзката му с рекламата и PR, както и значението за CSR, са сред темите, които дават възможност за демонстриране и анализиране на добри чуждестранни и български практики.
Цели на курса:
- Студентите да се запознаят със същността, организирането и провеждане на специални събития и организиране на спонсорство
- Студентите да получат практически знания по тумата на курса чрез запознаване с различни казуси по "Управление на събития" и да се научат да разработват план за събития въз основа на получените теоретични знания, адаптирайки ги към практиката.
- Студентите да покажат самостоятелно мислене по темата и умение да анализират и обобщават различни ситуации, проблеми и решения, свързани с практиката на специалните събития и спонсорството.
- Въз основа на получените знания, студентите трябва да могат да разработят самостоятелната работа по "Управление на събития" в рамките на семестъра в обем от 10 (десет) страници.
Преподавател(и):
доц. Соня Алексиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) ще знаят:
-да подготвят примерен план и сценарий на специално събитие
-да планират и организират специално събитие
-да изготвят спонсорски пакети
-да бюджетират специално събитие
-да предложат организационен екип
2) ще могат:
-да предложат проект за реклама и PR в рамките на събитието
-да направят спонсорско писмо за специално събитие
-да подберат екип за организацията
-да познават и използват най-ефективно различните видове специални събития
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1.Основна:
Голблат, Д. Специални събития. София - Рой Комюникейшънс, 2010
Алексиева, С.,Връзки с обществеността на културния туризъм. София: ПР-Туризъм Консулт, 2004.
2. Допълнителна литература:
Сборник Туризмът - предизвикателства в условията на икономическа криза (съст. С. Алексиева). София: Изд. НБУ, 2011.
Алексиева, С. Културният туризъм - мисията на Велико Търново, С., 2011
Алексиева, С., Практики на връзките с обществеността в областта на културния туризъм // Медии и обществени комуникации. Изд. УНСС / "Алма комуникация". 2009, № 2. Available from: [www.media-journal.info]
Алексиева, С., Популяризиране на културното наследство в града (успешни български примери). В: Годишник на департамент "Антропология", НБУ, бр. 4, 2010 - http://ebox.nbu.bg/apl2010/index.php?p=5
Рибов, М., и колектив, Туристически дестинации, София-Тракия М, 2008
Сб. Културният туризъм - бъдещето на България. Варна - Славена, 2010
3.Интернет източници:
www.european-heritage.net
http://www.unesco-bg.org/
http://www.icomos.org/en/
http://bulgariatravel.org/bg/ofitsialen_turisticheski_portal
http://thexperts.bg/
http://www.horemag.bg/
www.world-tourism.org
www.culture.government.bg
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%
ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ ИЛИ УЧАСТИЕ В СЕМИНАР 50%