CITB801 Игри с елементи на изкуствен интелект

Анотация:

Курсът предлага на вниманието на студентите обзорни теми, свързани с разработеването на игри с изкуствен интелект. Основните направления, които са включени в лекционния материал са:

прочети още
Информационни технологии

Преподавател(и):

доц. Мартин Иванов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

След завършване на курса студентите ще знаят:

- основните принципи и задачи за приложение не методите на изкуствения интелект в компютърните игри;

- основните техники за реализиране на методите на изкуствения интелект в компютърните игри.
Предварителни изисквания:
Стидентите да имат основни знания в програмирането на C, C++ или Java и да са слушали курса "Увод в изкуствения интелект".

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Ian Millington, John Funge, Artificial intelligence for games – 2nd ed., Morgan Kaufmann Publishers is an imprint of Elsevier, 2009.

2. Mat Buckland, Andre LaMothe, AI Techniques for Game Programming, Premier Press, 2002.

3. David M. Bourg, Glenn Seeman, AI for Game Developers, O'Reilly, 2004.

Средства за оценяване:

Формите на текущо оценяване са две контролни работи през време на семестъра под формата на тестове и самостоятелна работа. Тежестта на задачите в крайното оценяване е разпределена както следва: първо контролно 30%, второ контролно 40% и самостоятелната курсова работа - 30%.