VACB802 Тримерна графика и анимация (3D Studio MAX) - ІІ част
Анотация:
Курсът се състои от 30 учебни часа разпределени в осми семестър, които представят различни форми на учебна натовареност.
На базата на запознаване стъпка по стъпка с особеностите и приложението на триизмерната графика, приложението на 3D в графичния дизайн, както и възможностите на програмата 3D SSTUDIO MAX
- Студентите получават необходимите знания за създаване на 3D компютърно изображение и изискванията за ефективно приложение.
- Успоредно с програмите учениците ще изучават принципите, на които се гради 3D: основата са елементите на дизайна.
- Студентите ще знаят как да прилагат с помощта на иновативни методи получените знания в графичния дизайн.
Преподавател(и):
Емил Аврамов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
* Как да създават 3D компютърно изображение с 3D STUDIO MAX..
* Какви са изискванията за приложението на 3D в рекламни материали.
* Какви са най-често срещаните грешки.
2) могат:
* Да изработват фирмен знак в 3D.
* Да визуализират успешно в 3D интериор.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Основни познания в компютърната графика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Преговор на видове обекти + Edge Flow
- Моделиране на опаковка Тетрапак
- Моделиране на опаковка бутилка
- Моделиране на опаковка бутилка с променливо сечение
- Моделиране на опаковка PVC плик с капачка
- Упражнение с моделиране на опаковка по избор
- Моделиране на билборд
- Упражнение за текущо оценяване
- Текущо оценяване
- Създаване и прилагане на материали с Material Editor.
- Създаванe на светлини
- Създаване и разполагане на камери
- Рендване и експорт на изображение
- Упражнение за текущо оценяване
- Текущо оценяване
Литература по темите:
3ds Max 9. Официален учебен курс + CD
Автор: Колектив
Издател: СофтПрес
Цветовете. Енциклопедия
Автор: Анна Стармър
ИНТЕРИОР. Дизайн, проектиране с AutoCAD, компютърно моделиране и визуализация с 3ds Max
Автор: Д. Ларченко, А. Келле-Пелле
Издател: СофтПрес
500 идеи за малки пространства
Автор: Колектив
Издател: Evergreen
Рекламна политика
Автор: Лиляна Менчева
Издател: Нов български университет
Гениален маркетинг: Съвети и най - добри практики
Автор: Питър Фиск
Издател: СофтПрес
Средства за оценяване:
3D проект в 3D Studio Max 7 – интериор/ пространствен дизайн, представен на CD, съдържащ:
· Триизмерни обекти
· Текстури и материали
· Виртуална камера
· Осветление
Проекта да съдържа и 3 бр. рендери формат JPG с резолюция минимум 640 x 480 px.
Задължителни писмени разработки, представят се формат А4 на PC разпечатани и на електронен носител, по минимум 4 бр. страници:
1. CGI графика
2. 3D кино
3. Ambient рекламни кампании – същност, примери и идея за Ambient рекламна кампания.
4. 3D холограми
Всичките теми са задължителни.
Критерии за оценка:
1. Изпълнение на всички точки от поставените задачи.
2. Креативност и оригиналност на продукта.
3. Авторски разсъждения в писмените разработки.
4. Разглеждане на иновации.