ADMB857 Реклама в публичния сектор
Анотация:
АНОТАЦИЯ НА КУРСА:
Дисциплината изучава:
• Рекламата като част от интегрираните маркетингови комуникации.
• Спецификите на рекламата в публичния сектор.
ЦЕЛИ НА КУРСА
- Да постигне знания и умения за основните принципи на рекламната комуникация и да усвоят рекламната терминология.
- Умения за анализиране на реклами, насочени към публични услуги и социалнозначими дейности и събития.
Преподавател(и):
доц. Албена Павлова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните елементи и теории в рекламната комуникация;
• технологията на организацията и провеждането на рекламната дейност в публичния сектор;
2) могат:
• да анализират рекламните апели и рекламните аргументи на рекламата в публичния сектор;
• да оценяват тези реклами;
• да презентират идеите си аргументирано.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Рекламата като част от интегрираните маркетингови комуникации.
- Участници в рекламната комуникация.
- Видове реклами.
- Рекламните послания – рекламни апели и рекламни аргументи.
- Канали на рекламната комуникация – предимства и недостатъци.
- Специфики на рекламата в публичния сектор.
- Символика в рекламните изображения.
- Социалната реклама.
- Рекламата на публични услуги.
- Рекламата на държавно и местно ниво.
- Политическа реклама, рекламата по време на избори.
- Творческо задание – Case Study.
- Работа в групи - Creative Brief.
- Презентиране на рекламни идеи.
Литература по темите:
Препоръчителна литература:
Павлова, А., Реклама, публичен брандинг, нормативна уредба, С., Нова звезда, 2015
1. Алмалех, Мони. Езикът на цветовете. Аскони-издат, С., 2007
2. Алмалех, Мони. Цветовете в балканския фолклор, С., Университетско издателство “Св. Кл. Охридски”, 1997
3. Банков, Кристиан. Семиотични тетрадки І, С., НБУ, 2001
4. Банков, Кристиан. Семиотични тетрадки, част ІІ, НБУ, София, 2004
5. Барт, Ролан. Въображението на знака. София, Народна култура, 1991
6. Бидерман, Ханс. Речник на символите. Рива. С. 2003
7. Бренър, Чарлз. Психоанализа. Основен курс, С., Фондация Отворено общество, 1993
8. Вебер, Макс. Социология на господството. Социология на религията. С., Св. Климент Охридски, 1992.
9. Волли, Уго. Реклама и комуникация, в сб. “Семиотиката в действие”, съставител Кристиан Банков, НБУ, 2003
10. Деянов, Петър. Психоанализа и рекламна символика. Славена, 2005
11. Доганов, Димитър и Боян Дуранкев. Българска рекламна енциклопедия. Сиела, 2001
12. Доганов, Димитър. Ференц Палфи, Рекламата каквато е, Princeps, С., 1999
13. Егазаров, А., Иллюстрованная энциклопедия символов, Астрель АСТ, Москва, 2003
14. Еко, Умберто. Как се пише дипломна работа, ИК А. Панов, С., 1999
15. Елиаде, Мирча. Образи и символи, ИК “Прозорец”, С., 1998
16. Зийман, Серджо. Краят на рекламата, каквато я познаваме, С., Locus, 2007
17. Кафтанджиев, Христо. Absolut Semiotics in an Absolut World, С., Сiela, 2008
18. Кафтанджиев, Христо. Absolut semiotics. Ciela, 2001
19. Кафтанджиев, Христо. Хармония в рекламната комуникация – презаредена, С., Сiela, 2003
20. Огилви, Д., Изповедите на един рекламист, С., Принцепс, 1999
21. Павлова, Албена. Знаковата система на цветовете, в: научно електронно списание Медии и обществени комуникации, изд. УНСС, бр. 7, 2010, раздел “Реклама”, Available from: [www.media-journal.info]
22. Павлова, Албена. Косата като знакова система, в: Studia Semiotica, vol I, електронно издание, Available from: [http://ebox.nbu.bg/semiotika10/view_lesson.php?id=174]
23. Пеневска, Веселина. Пространството като част от човека. София. Св. Климент Охридски, 1995
24. Пийз, Алън и Алън Гарнър. Езикът на тялото, скритият смисъл на думите. Сиела, 2000
25. Робинсън, Дж., Манипулаторите. Конспирацията на големите в рекламата, С., Кръгозор, 2001
26. Тофлър, Алвин, Шок от бъдещето, С., Народна култура, 1992
27. Фаст, Джулиъз. Езикът на тялото. София, Наука и изкуство. 1993
28. Фройд, Зигмунд, Въведение в психоанализата, С., Наука и изкуство, 1990
29. Хофстеде, Хеерт. Култури и организации. Софтуер на ума, С., Класика и стил, 2001
30. Шевалие, Жан, Ален Геербрант. Речник на символите, том І, ИК “Петриков”. С., 2000
31. Шевалие, Жан, Ален Геербрант. Речник на символите, том ІІ, ИК “Петриков”. С., 2000
32. Юнг, Карл Густав. ЕОН (Изследвания върху символиката на цялостната личност), Плевен, Евразия-Абагар, 1995
33. Jewler, J., B. Drewniany, Creative Strategy in Advertising. Wadsworth, 2001
34. Liungman, Carl G., Dictionary of Symbols. 1998
35. Mella, Dorothee. Language of Color. Warner books, 1988
36. Sebeok, Thomas A., Encyclopedic Dictionary of Semiotics (Approaches to Semiotics), 1994
37. Всичко, което откриете в книжарниците, библиотеките и интернет в областта на рекламата, семиотиката и комуникациите